Kategória: Aktuális.

A most 11. alkalommal megrendezésre kerülő hazai EFFIE-re rekordmennyiségű nevezés érkezett, ami a szervezők szerint elsősorban a díj presztízsének, az egyre rutinosabb nevezőknek köszönhető, de szerepe van a nevezési rekordban a verseny meghirdetését követően rendezett EFFIE workshopnak, a hatékony kommunikációnak és a felhasználóbarát online nevezési rendszernek is. Idén 46 ügynökség száll versenybe a rangos díjért.

A 11 meghirdetett kategóriából a legtöbb pályázat idén is a szolgáltatások kategóriába érkezett. Tavalyhoz képest majdnem duplájára nőtt a fogyasztási cikkek/autóipar kategóriába érkezett nevezések száma, valamint jelentősen nőtt a bevezető kampány, a kereskedelem, a kisköltségvetésű kampányok, a hosszú távú hatékonyság kategóriákba beküldött pályázatok száma is. Sikeresnek bizonyult az idei új, kísérleti jelleggel bevezetett Big Marketing Idea kategória: a vártnál több nevezés érkezett ide is.

Az ügynökségek által benyújtott pályázatok számát tekintve az ACG Reklámügynökség és a kirowski Isobar 9-9 nevezéssel vezeti a mezőnyt, őket követi az MC Mediacompany, az OMD Hungary és a PHD Hungary 7-7 pályázattal. Az MPG Hungary és a Rebel Rouse 6-6 nevezéssel szintén az élen jár, de a Mediaedge:cia Hungary is jelentős, 5 nevezéssel méretteti meg magát a reklámhatékonyság hazai versenyén.

A beérkezett pályamunkákat kutatókból álló független auditor bizottság is vizsgálni fogja, előkészítendő a zsűrizést, mely szeptember 6-7-én lesz. A pályaművek bírálatát ez alkalommal is a kommunikációs iparág közel 100 jeles képviselője fogja végezni, szigorú titoktartási kötelezettség mellett. A döntőbe jutott pályázók közzétételét követően az eredményhirdetésre október 18-án kerül sor a Nemzeti Színházban tartandó Díjátadó Gálaesten, mely idén is a kommunikációs iparág hagyományosan egyik legrangosabb és legelegánsabb eseménye lesz.

A hazai EFFIE-t a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) és a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata közösen szervezi.
(BrandTrend)