Kategória: Aktuális és Kutatás.

Az Ericsson ConsumerLab azt vizsgálta, miként javítaná a fogyasztói élményt, ha a szolgáltatók áttérnének az „okos” mobilinternetes forgalmi díjszámításra. Az „Intelligensebb mobil szélessáv” felmérés 2.300, 16 és 59 év közötti amerikai, brit, indonéz és brazil mobilinternet-használóval készített interjún alapul. A felmérés szerint a mobilinternet-használók számára a megfelelő csomag kiválasztásakor a négy legfontosabb szempont a hálózat minősége, a lefedettség, az adatátviteli szolgáltatás díja és az adatátviteli csomag áttekinthetősége.

A szolgáltatatók két legfontosabb célja, hogy új előfizetőket toborozzon, a meglévőket pedig a szolgáltatások gyakoribb használatra buzdítsa. A felmérés ezeket a szempontokat vizsgálva kereste a választ, amikor az előfizetők mobilhasználati szokásairól érdeklődött. A megkérdezettek 40-45%-a azt mondta, hogy többet használná a mobiltelefonját, ha nagyobb internetes sebesség állna rendelkezésre. 30-45% úgy nyilatkozott, hogy az adatátvitel alacsonyabb ára kulcsfontosságú lenne a gyakori használathoz, közel ugyanennyien a mobil telefonok hosszabb akkumulátoros üzemidejét emelték ki. A válaszadók több mint egyharmada szerint a jobb hálózati lefedettség is befolyásolja, milyen gyakran böngésznek a neten. Sok fogyasztó csalódottságát fejezte ki, hogy olyan csomagot kénytelen használni, amelyet nem használ ki teljes mértékben.

Mitől internetezne többet a telefonján?

A tanulmány érdekes eltéréseket tárt fel a négy kontinenst reprezentáló fogyasztói attitűdök között.
Brazíliában elsősorban böngészésre, közösségi oldalak látogatására és azonnali üzenetküldésre használják a mobilinternetet, míg Indonéziában egyértelműen a közösségi oldalak vezetik a preferencialistát. Az amerikai és a brit felhasználók számára a fentieken túl a Wi-Fi hozzáférés és a térképszolgáltatások a legfontosabbak. Brazíliában a felhasználók többsége kedvezően nyilatkozott a személyre szabott, specifikus szolgáltatási ajánlatokról és díjszabásokról, míg Indonéziában a felhasználókat jobban érdekelte a sebesség növelése. Az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban az egyik legfontosabb szempont az adatátviteli költségek ellenőrzésének lehetősége volt.

„A felhasználókat korábbi tapasztalataik is orientálják, amikor az intelligensebb forgalomkezelés és díjszámítás alapján kidolgozott, személyre szabottabb, dinamikusabb ajánlatokat értékelik. – fogalmazott Cecilia Atterwall, az Ericsson ConsumerLab vezetője. „Az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban, ahol az úgynevezett korlátlan csomagok már régóta elérhetőek, a fogyasztók óvatosabbak, amikor speciális ajánlatok közül kell választaniuk. Elsősorban azért, mert nincsenek hozzászokva, hogy mélyebben átgondolják online internetezési szokásaikat. Érdekes módon éppen az előre fizetett szolgáltatások jellemezte, kevésbé fejlett piacokon, Brazíliában és Indonéziában pozitív az ilyen típusú ajánlatok megítélése. A magyarázat: itt az emberek megszokták, hogy csak azért fizetnek, amit használnak, szükség esetén pedig feltöltik az egyenlegüket, így a speciális ajánlatokat nem tekintik korlátozónak megszokott csomagjukhoz képest.

„Az egyre okosabb kézi készülékek megjelenésével a fogyasztók mind nagyobb hányada használ mobil internet. Mivel minden piacon az okostelefonok és az internet gyors térnyerését látjuk, úgy gondoljuk, hogy a fogyasztók a jövőben egyre fejlettebb, kifinomultabb szokásokat alakítanak ki.” –tette hozzá a kutatásvezető.

Az Ericsson ConsumerLab részletes jelentése: ericsson_lab_smarter_mobile_broadband
(BrandTrend)