Kategória: Aktuális.

Mintegy 150 milliárd forint bevételt ért el a kiskereskedelem háztartási vegyiárukból és kozmetikumokból az első félév során, múlt év január-júniushoz viszonyítva. Ez plusz egy százalékot jelent, féléves összehasonlításban. Mennyiséget tekintve 2 százalékkal csökkent a forgalom, a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat által mért 90 kategóriából. 

“Az átlagosnál jobban, legalább öt százalékkal emelkedett a nagy forgalmú termékek közül a pelenka, mosogatószer, papírzsebkendő és hajfesték forgalma, érték szempontjából” – tájékoztat Melisek Eszter, a Nielsen úgyfélkapcsolati igazgatója. “Figyelemre méltóan erősödött a főleg diszkontot és szupermarketet magában foglaló, 401-2 500 négyzetméteres üzletek pozíciója. Piaci részesedésük 3-3 százalékponttal emelkedett például toalettpapírnál, öblítőnél és mosogatószernél,  egyik félévről a másikra.”

Továbbra is koncentrált a forgalom; a 400 négyzetméternél nagyobb élelmiszerüzletekre és a drogériákra együtt 82 százalék jutott az értékben mért eladásokból, január-június során. Ugyanannyi, mint a tavalyi első félévben.

A különböző üzlettípusok piaci részesedése általában stabil. A legutóbbi félév során annyi változott, hogy értékben a hipermarket részaránya 2 százalékponttal, 36 százalékra csökkent. Ezzel egyidőben a főleg diszkontot és szupermarketet magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna mutatója pedig 2 százalékponttal nagyobb lett, és 19 százalékot ért el.

“Néhány nagy forgalmú terméket a fogyasztók kiemelkedő mértékben szereznek be a legnagyobb eladóterű, 2 500 négyzetmétert meghaladó üzletekből” – állapítja meg Melisek Eszter. “A hipermarket  piaci részesedése például moszószerből 46 százalék, öblítőből 44, tusfürdőből pedig 41, értéket tekintve, idén január-júniusban.”

Hozzáteszi, hogy drogériát részesít előnyben a fogyasztók nagy része többek között pelenkánál, dezodornál, testápoló krémnél és hajfestéknél. Ezeknél a kategóriáknál a drogéria piaci részesedése sorrendben 43, 40, 41 és 63 százalék, értékben, az idei első félév adatai szerint.

A Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategória – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban.
Forrás: Nielsen 

(BrandTrend)