Kategória: Aktuális.

Nem hisznek a huhogóknak, akik a műfaj hanyatlását vizionálják. A blog nem hal meg.

Minden évben kiderül, hogy egyre több létjogosultsága van a civil újságírás ezen formájának. A blogolással pedig létrehozzuk a személyre szabott médiatartalmakat, amelyek méltó ellenfelei az eddigi lineáris médiumoknak.

A haldoklást a szkeptikusok általában annak tulajdonítják, hogy egy-egy poszt hosszúsága már nem köti le az olvasó figyelmét, így a klasszikus blogoknak nem sok értelmük marad, ha úgy is ott van a Twitter, Facebook és a hasonló közösségi oldalak. Az utóbbi években viszont megjelentek olyan blogok is, amelyek mélyre ásnak olyan témákban is, amelyeket egy hagyományos médium nem bír el. Ilyenek akár a közéleti vagy egyenesen szakértőinek mondható blogok. E mellett közvetlen hangvételű egyedi tartalmakat képesek előállítani, és a korábbi „énblogokkal” szemben tárgyilagos, szakszerű tanácsadói blogok jönnek létre. Újabban pedig már az üzleti élet szereplői is alkalmazzák termékeik népszerűsítésére az ún. tartalom marketing keretein belül. Ez ma már tendenciának tekinthető. Az új netes trendek között a blogokat ma már úgy olvassuk, mint az újságokat, azt írta a blog, blogján tette közzé, a blog információi szerint, bloggal kelünk-fekszünk.

A hvg-nél a kérdés, amire a 2012-es Goldenblogon keresik a választ, hogy akkor most mi a blog? Második nyilvánosság? Civil újságírás? Onlájn bélyeggyűjtő-klub? Tartalom, vagy forma? Quo vadis magyar blog? És persze cui prodest?

A Goldenblog 2012 főszponzora a Telenor. „A Telenor mobilinternet előfizetőinek tábora folyamatosan növekszik, és ügyfeleink előszeretettel használják mobileszközeiket internetes információszerzésre. Meggyőződésünk, hogy a blogok fontos szerepet játszanak a tájékozódásban, a véleményformálásban és közösségépítésben, így minden tekintetben kiemelt figyelmet érdemelnek. Nagyon jó kezdeményezésnek tartjuk a Goldenblogot, hiszen évről-évre lehetőséget biztosít az egyes blogok bemutatkozására, megmérettetésére. Örülünk annak, hogy Hipernet szolgáltatásunkkal idén is a díj mellett állhatunk.” – mondta Kutas István, a Telenor vállalati kommunikációs igazgatója.

További információk és részletek a verseny menetéről, annak pontos szabályairól, a szakmai zsűri összetételéről, a támogatókról és az ajándékokról a verseny hivatalos honlapján: www.goldenblog.hu .
(BrandTrend)