Kategória: Aktuális.

A Kantar Mediához tartozó CIC marketingvezetője, Chander Guo arról beszél, miképpen teremtenek élő kapcsolatot közönségükkel a kínai műsorszolgáltatók a Twitter kínai megfelelőjén, a Sina Weibo-n keresztül.

Kínában a Weibo, azon belül is leginkább a Twitterre hasonlító Sina Weibo a legaktívabb és leghatásosabb közösségi platform. Fontos szerepet játszik az online közösség beszélgetéseiben, és egyre több televíziós hálózat használja promóciós és elkötelezettség növelési céllal. Tavaly szeptemberig 330 tévécsatorna és 1.816 tévéműsor hozta létre hivatalos oldalát a Sina Weibon. A „China Got Talent” népszerű tehetségkutató eddig 720 ezer bejegyzést generált, 58 eseményt szervezett és több mint 500 szavazatot gyűjtött ezen a platformon.

Pontosan hogy lépnek kapcsolatba az ilyen műsorok a közönséggel?
A tévécsatornák létrehozzák saját Sina Weibo oldalukat, ahol párbeszédet folytatnak a nézőkkel. A népszerű műsorok számára külön oldalakat indíthatnak, ahol használhatják a különböző Sina Weibo funkciókat. Például csinálhatnak egy mikro-adást, amelyre meghívhatnak Weibo felhasználókat, hogy kérdezzenek és véleményt cseréljenek az oldalon. Az alábbi mikro-adás 2.986.347 bejegyzést generált.

Készíthetnek mikro-interjút is, amelyben a műsorok sztárjai valós időben beszélgetnek a felhasználókkal. A celebek vonzzák a rajongókat és nagyon hatékonyan váltanak ki online „buzz”-t.

Egy másik lehetőség, hogy a hálózatok inszentív mikro-kampányt indítanak, ahol a követők, kommentelők, válaszolók valamiféle jutalmat nyerhetnek.
Ráadásul a műsorszolgáltatók a nézőket kulcsszavak segítségével többféle témához – rendkívüli hírekhez, kritikákhoz, sztorikhoz, kapcsolódó anyagokhoz stb. – is oda taggelhetik. A közönség mélyebb megértéséhez, a vonzóbb tartalmak kidolgozásához és a szorosabb elköteleződés megteremtéséhez a „Buzz-gyárosoknak” természetesen fontos a történések monitorozása, elemzése.

Milyen típusú műsorok generálják a legtöbb bejegyzést és kommentet?
A CSM Media Research/Kantar Media statisztikái májusban kimutatták, hogy az 5 vezető műholdas csatornán legtöbbször valamilyen film vagy szórakoztató műsor megy. Kérdés, hogy a filmek több említést generálnak-e, mint más műsorok. 2012 első negyedévében minden sugárzott adás címét összegyűjtöttük és tematikákba soroltuk őket, úgymint „filmek”, „szórakoztató műsorok”, „szolgáltató műsorok”, „hírek” stb. Ezután összeállítottunk egy műsorcímekhez és csatornákhoz köthető kulcsszó-készletet, amellyel elemeztük a Sina Weibon az említések előfordulását.
A kutatás kimutatta, hogy a filmek és a szórakoztató műsorok visszhangja messze meghaladja a többi műsortípusét.

A közösségi aktivitás és a célközönség demográfiája között szignifikáns összefüggés van, ahogy az alábbi demográfiai ábra is mutatja:

Az online közösségekben a 20 és 40 év közöttiek a legaktívabbak, amiből egyértelműen következik, hogy a legtöbb említésre azok a műsorok számíthatnak, melyek ezt a korcsoportot veszik célba.

Hogyan követik a TV-kel kapcsolatos közösségi adatokat?
A rendkívül dinamikusan változó és burjánzó mikroblogok és a hirdetők számára érdekes közösségi beszélgetések elképesztő mennyisége miatt elengedhetetlen, hogy speciális kapcsolatban legyünk a Weibo platformmal. Mivel a CIC és a Sina Weibo kutatási együttműködése és stratégiai partnersége komoly múlttal rendelkezik, a CIC adathozzáférése kivételes.
Más platfromokról, a BBS üzenetküldőkről, a videómegosztó oldalakról, a blogokról, a hír site-okról és máshonnan mi gyűjtjük le a tartalmakat.
Mindehhez szabadalmaztatott eszközök állnak rendelkezésünkre. Az IWOMcooperatorTM a közösségi média monitorozására és menedzselésére szolgáló rendszer, amit elsősorban a Weibo platform közösségi adatainak gyűjtésére és elemzésére terveztünk. Sok egyéb mellett képes részletes információt szolgáltatni a „buzz” trendekről, a forró témákról, a felhasználók földrajzi és nemek szerinti megoszlásáról, valamint a bejegyzések hatékonyságáról.
Az IWOMdiscoverTM egy kulcsszavakra kereső monitoring eszköz, amellyel felhasználóink azonosíthatják a negatív véleményeket, a „buzz” trendeket és a forrást. A web-alapú dashboard követi a „buzz” terjedését Kína hatalmas, dinamikus közösségi médiavilágában, azonosítja a legforróbb, a legérzékenyebb és a legújabb témákat, legyen szó akár televíziós programszerkesztésről vagy bármilyen más kutatási témáról.
(BrandTrend)