Kategória: Aktuális.

Többek között ez olvasható az Egyesült Királyságban végzett friss Kantar Media TGI kutatásban.

A szórakoztató tartalmak fogyasztásakor a számítógép képernyője egyre gyakrabban helyettesíti a tévéképernyőt. A Kantar Media TGI által az Egyesült Királyságban végzett felmérés szerint a nézők 22,1 százaléka rendszeresen néz televíziós tartalmakat a neten – szemben a 2008-ban mért 6,87 százalékkal –, és több mint egynegyede állítja, hogy már nézett online videót.

Mindez jól illusztrálja a televízió és a PC különböző közvetítő eszközökön –asztali számítógépen, set-top boxon, játékkonzolon, internet kapcsolattal rendelkező tévékészüléken – keresztül végbemenő integrációs folyamatát (lásd “A connected TV fejlődése fel fog pörögni” című cikket).

A tanulmány egyik csöppet sem meglepő tanulsága, hogy az online televíziózás a fiatalok körében a legelterjedtebb: a PC-n tévézők 28,5 százaléka a 15-24 éves korosztályból kerül ki, és a számítógépen keresztül on-demand televíziós tartalmakat fogyasztók fele 34 évnél fiatalabb. Az online tévézők aránya a kor növekedésével párhuzamosan folyamatosan csökken, a 65 év felettieknél pedig drasztikusan visszaesik, nekik már csak 10 százalékuk néz számítógépén ilyen tartalmat.

A földi műsorszórók által kínált fizetős szolgáltatások közül az on-demand tévé a legnépszerűbb. A válaszadók 20 százaléka használta már a BBC iPlayer szolgáltatását, amely prémium minőségű családi tartalmakhoz (Doctor Who, Sherlock and Silk), mozi és dokumentumfilmekhez, valamint szappanoperákhoz nyújt hozzáférést. A 4oD és az ITV Player szolgáltatások az internetezők 9 illetve 8 százalékát érik el, míg a Sky Playert (ami most Sky Go néven fut) 3 százalékuk használja – ez együttesen közel 1,2 millió fogyasztó elérését jelenti.

A tanulmány emellett néhány felhasználói profilt is vázol. Például, hogy a Sky Playeren rendszeresen sportot, filmet és hollywoodi sorozatokat nézők 70 százaléka férfi, ami a szponzoráció és a termékelhelyezés tervezésekor hasznos információ lehet a kifejezetten férfi célcsoporttal rendelkező márkák számára. A női célcsoportban a szappanoperákat, reality műsorokat és bűnügyi sorozatokat kínáló ITV Player-nek a legnagyobb az elérése (49%).

Az online videózás – a vírusvideókat is beleértve – erősen kötődik a YouTube-hoz. De míg a válaszadók 63 százaléka mondta azt, hogy az elmúlt 4 hétben ellátogatott a videómegosztó oldalra, mindössze 7 százalékuk nézett ott tévéműsort. Vagyis úgy tűnik, hogy a Youtube elsősorban az „apró falatkákra” és nem a hosszabb tartalmakra vágyókat vonzza, ami jó hír a hagyományos műsorszolgáltatók által létrehozott platformok számára. Ám a műsoraikat a YouTube-on is hozzáférhetővé tevő nagy műsorszolgáltatók, mint pl. a Channel 4 vagy a Channel 5, tartalmainak nézettsége növekedésnek indult.

És bár a digitalizálódással olyan eszközök is elérhetővé váltak a fogyasztók számára, amelyeket korábban csak a profi műsorkészítők használtak, az emberek még mindig inkább fogyasztói, mintsem létrehozói a tartalmaknak. Otthoni tréfákat, csetlés-botlásokat, cukiságokat bemutató házi videóból rengeteg van a Youtube-on, de a megkérdezetteknek mindössze 5,14 százaléka mondta azt, hogy töltött már fel sajátkészítésű videót a netre.
(BrandTrend)