Kategória: Aktuális.

Ezt sugallja a Kantar Media TGI egyik új felmérése.

Egy új videójáték olyan izgalmakat válthat ki – és akkora profitot hozhat –, mint a legfrissebb hollywoodi kasszasiker a mozikban. A kultikus Call of Duty sorozat legújabb darabja, a Modern Warfare 3 tavaly november 8-i piacra dobását követően egy hónap alatt több mint 1 milliárd dollárt söpört be.

A tipikus videójátékos már nem írható le egyszerűen a szobájában egyedül kuksoló, pattanásos kamasz kliséjével. A francia Kantar Media TGI játékosokról készült felmérése feltárta, hogy a 15 évesnél idősebb francia lakosság 38%-a játszik rendszeresen videójátékokkal.

A szám gyorsan emelkedik, az elmúlt három évben 32%-kal nőtt. Az áttörést az okostelefonok és a játék applikációk elterjedése hozta el. Bár a játékosok nagyobb hányada még mindig férfi (a játékosok aránya körükben 44%, míg a nőknél 33%), de a női játékosok száma gyorsabban bővül– az elmúlt évben 44%-kal –, mint a férfiaké (22%).

Nem meglepő, hogy a férfiak azt mondták, jobban szeretik a harcias, lövöldözős játékokat, míg a nők a stratégiai, fitnesz vagy táncos játékokat kedvelik inkább.

Muriel Raffain, a francia Kantar Media TGI marketing és fejlesztési vezetője úgy látja: „A játékok tervezői alkalmazkodtak a gyengébbik nem igényeihez is, hogy minél több női játékost nyerjenek meg maguknak. Ma már rengeteg olyan játékot kínálnak a nőknek, amely figyelembe veszi intellektuális és közösség-orientált érdeklődésüket, kiegészítve különböző játékos, interaktív eszközökkel.

Gondoljunk csak a Nintendo Wii-re, számtalan interaktív sport-, tánc- és fitnesz játékával vagy a Microsoft konkurens mozgásérzékelő eszközére, a Kinectre! A Sonynak is megvan a saját verziója, a PlayStation Move, amelyen a novemberben piacra kerülő játékban Harry Potter varázspálcáját is meglengethetik a felhasználók.

A többszereplős vagy éppen családi játékok ellenére a videójáték még mindig meglehetősen magányos műfaj: a játékosok 76%-a mondta, hogy egyedül játszik, 79% otthon. Mindössze 4% számolt be arról, hogy tömegközlekedési eszközön játszik, és 62% állította, hogy használt már játékkonzolt.

Mindez valószínűleg hamarosan megváltozik. Bár a Sony idén kiadta mobil játékeszközét, a PS Vitát, az okostelefonok bizonyára alaposan megbolygatják majd a szektort. A felmérés szerint az elmúlt három évben az okostelefonok a játékosok 13%-át ragadták magukkal, 8% mondta, hogy eddig kizárólag telefonon játszott. Az, hogy a telefon a mobil-szórakoztatás középpontjába kerül, feltehetőleg drámai hatással lesz az egyes játékeszközök értékesítésére.

Az angliai Kantar Media TGI feltárta, hogy a 2008-as 43%-kal szemben jelenleg az ország 15 évnél idősebb fogyasztóinak 54%-a rendelkezik játékkonzollal. Ám csak 22% állította magáról, hogy ő az eszköz elsődleges használója.

A játékkonzol-piacot a fiatalabb fogyasztók uralják: a heti tíz óránál többet játszók közt 43% a 15-24 évesek aránya, és 21%-uk esik 25 és 34 év közé. A 35-44 évesek aránya mindössze 16 százalék, és a középkort átlépve folyamatosan csökken a játékok népszerűsége.

A Kantar Media TGI azt találta, hogy bár a konzoltulajdonos válaszadók közt közel egyforma arányban voltak férfiak és nők, az országban legintenzívebben játszók csoportjának kétharmada mégiscsak férfi.
(BrandTrend)