Kategória: Aktuális.

A connected TV műfaja azonban még gyerekcipőben jár – olvasható a Kantar Media Custom futureFROOF tanulmányában.

A science-fiction író William Gibson mondta „A jövő itt van. Csak még nem terjedt el eléggé.” Úgy tűnik, ez a helyzet az internet kapcsolattal rendelkező hibrid televízióval, más néven connected TV-vel is.

Pedig biztos rengetegen vannak, akik egyszerre nézik a tévét és végeznek valamilyen online tevékenységet. A Kantar Media Custom futureFROOF tanulmányból kiderül, hogy az Egyesült Királyságban az emberek 46 százaléka használja mobiltelefonját, 38 százaléka laptopját, a táblagéppel rendelkezőknek pedig közel 50 százaléka a tabletjét televíziózás közben. A szigetországban 6 millió ember állítja magáról, hogy közelebb érzi magát a televíziós karakterekhez attól, hogy cseveg róluk és műsorukról a közösségi térben.

Lassú fejlődés
A közvetlen internet kapcsolattal rendelkező tévékészülékek iránti lelkesedés nem túl nagy, pedig a piac növekszik. Az Egyesült Királyság felnőtt lakosságának közel egyötöde (17%) rendelkezik már most „internet-képes” készülékkel, szemben a 2010-es 7 százalékkal. Ám sajnálatos módon ezeknek csak a töredéke (ötből kettő) van ténylegesen rákötve az internetre. A vásárlók közül többen is azt mondták, nem is tudtak róla, hogy „okostévét” vettek, kizárólag a dizájn és a képminőség miatt választották az adott készüléket. Valójában a felnőttek 36 százaléka nem érzi szükségét annak, hogy internetre csatlakoztatható tévékészüléke legyen. Sokuk nem is volt tisztába vele, milyen széles az így elérhető tartalmak köre. De mégiscsak érdemes szemügyre venni a connected tv-vel rendelkezők szokásait, mert rajtuk keresztül bepillantást kaphatunk a jövőbe.
Persze vannak még apróbb hibák – sokan panaszkodnak például az ormótlan és bonyolult távirányítóra és a lassú pufferelésre.

Online nappali
A connected TV-t leginkább hagyományos helyén, a nappaliban szeretik látni a felhasználók. Az ilyen készülékkel rendelkezők közül 10-ből 4 állította magáról, hogy az elmúlt egy hónapban on-demand nézett tévéműsort vagy filmet. Nagyon lelkesen beszéltek a Youtube tartalmak nagy képernyőn történő nézéséről (nem kevesebb, mint 53 százalékuk próbálta már), és tetszett nekik az az ötlet is, hogy a Skype-on bejelentkező távoli ismerősök, rokonok arcát otthonuk központi helyén láthatják.

Ahogy a vizuális élmény gazdagodik, illetve a műszaki és szórakoztató ipar elkezdi tömegesen piacra dobni a kapcsolódó termékeket – és szárnyára kapja a word of mouth –, a connected TV fejlődése fel fog pörögni. De hiába születik ismét újjá, úgy tűnik, hogy a televíziókészülék továbbra „digitális középpont” marad, ami köré összegyűlnek és amiről szívesen beszélnek az emberek.
(BrandTrend)