Kategória: Aktuális.

Az új rekord 10 óra 34 perc 15 másodperc, amely több mint öt perccel jobb, mint a Nemere II. cirkáló 1955-ben felállított csúcsideje.

fifty_fifty_2012_kekszalag

A 44. Kékszalag MVM Partner Nagydíj csütörtöki rajtjára közel 600 egység sorakozott fel. A rekkenő hőségben kezdődött verseny nem nélkülözte a kiélezett drámai küzdelmet. Korán reggel derült ki, hogy a két évvel ezelőtt győztes német Roland Gäblert éjszakai szívpanaszai miatt kórházba kellett szállítani, így hajója a NaturAqua végül hiányzott a rajtvonalról. Ott volt azonban a tízszeres Kékszalag-győztes Litkey Farkas Budapest Bank nevű katamaránjával és egy magyar fejlesztésű hajó, a kétárbocos Fifty-Fifty nevű katamarán, amely Paulovits Dénes innovatív hajóépítő műhelyében készült.

A gyors egységek, a katamaránok és a kiülőkerettel versenyző liberák hamar elszakadtak a többiektől, és a gyenge szél ellenére 11.00 óra körül vették a kenesei bóját. A mezőnyön belüli sebességkülönbséget jól jellemzi, hogy az utolsó hajó este 20.00 óra körül még nem érte el ezt a pályajelet..

DSC_0217

A nap folyamán többnyire gyenge szél fújt. Az élen szoros versenyt vívott a Fifty-Fifty, a Budapest Bank, a Principessa nevű libera, Petrányi Zoltán brands.hu nevű katamaránja és a német Helge Sach 32 lábas kéttesű hajója. Az élboly délután négy órára érte el a keszthelyi fordítóbóját, ekkor Litkey Farkas vette át a vezetést, és sokan úgy gondolták, innen a megszokott koreográfia szerint halad tovább minden: Farkas növeli az előnyét, és nyer. Végül azonban nem így történt.

A Keszthelyi-öblöt elhagyva kiváló vitorlázással élre állt Józsa Márton a Fifty-Fiftyvel. A hajó a megélénkülő szélben egyre gyorsabb lett, átvette a vezetést, és a Tihanyi-szorosig növelte az előnyét. A szél kissé megerősödött, és látni lehetett, hogy akár az 55 éves rekord is megdőlhet.

“A hajó nagyon gyors volt, a 10 csomós szélben elértük vele a 24 csomós sebességet is. A győzelmet egy kiváló tervező és hajóépítő, Paulovits Dénes és remek csapatunk együttműködésének köszönhetjük. Nagyon boldog vagyok.” – mondta a befutó után a fedélzeten rögtönzött ünneplés során Józsa Márton, a hajó kormányosa.

A Fifty-Fifty-t a Budapest Bank követte a második helyen, ám mintegy másfél kilométerrel a célbafutás előtt a hajónak egy súlyos technikai hiba, egy törés miatt fel kellett adnia a küzdelmet. Így az ezüst a Petrányi Zoltán kormányozta brands.hu nevű katamaránnak jutott, a harmadik helyen pedig a Szentkirályi Principessa nevű libera futott be, amelyet Rauschenberger Miklós vezetett.

A leggyorsabbak célba érkezésével természetesen nem ért véget a Kékszalag. A többi hajót az éjszaka és a pénteki nap folyamán várják a balatonfüredi célba, a verseny szombat reggel 9 óráig tart.

Képek ITT
(BrandTrend)