Kategória: Aktuális.

Braun Silk Épil 7 7791 Dual Epilátor, Caosept kézfertőtlenítő gél, Fa NutriSkin Akai bogyó tusfürdő, Fa NutriSkin Maximum Protect deospray, Gliss Kur Elixir Hajolaj, Gliss Kur Ultimate Repair sampon,  Gösser NaturZitrone 0,0%, Haas Natural pudingcsalád, Hell New Generation energiaital, Ilcsi Flavonoid extra pakolás, Mizse természetes ásványvíz, Nagyi Titka lisztek, NaturAqua Emotion körte-citromfű ízű, ásványvíz alapú üdítőital, Ooops! Sensitive és Prémium toalettpapír, Palette Mousse Color tartós hab állagú hajfesték, Riceland Selection rizscsalád és Taft Volume Powder hajformázó por.

product_1
product_2
product_3

A 15 év feletti városi lakosság átlagosan hét terméket próbált már ki a versenyen induló fogyasztási cikkek közül. Az átlagosnál többről volt tapasztalatuk a nőknek és a fiatal korosztály (15-29 évesek) képviselőinek. A megmérettetésen résztvevő termékkategóriákkal való átlagos elégedettség – a kategóriában versenyző termékek átlagos elégedettsége – magas, 85 százalék feletti szintet ért el.

az_ev_termeke_dij_2012_nyertesei

László Géza, a Product of the Year Hungary Kft. igazgatója elmondta, hogy idén világviszonylatban több mint 200.000 vásárló vett részt a kutatásban. A logót minden országban nemzeti nyelven használják, ezért Magyarországon a fogyasztók Az Év Terméke Díj elnevezéssel találkozhatnak áprilistól a polcokon. A programba a gyártók vagy forgalmazók nevezhették az általuk újszerűnek ítélt  – gyorsan forgó, rendszerint az eladók segítsége nélkül megvásárolt – leginkább élelmiszeripari, testápolással kapcsolatos termékeiket, illetve háztartási cikkeiket, majd szakmai grémium döntött arról, hogy a gyártó által feltüntetett innováció a vásárlók szemszögéből is valódi értékkel bír-e, s ha igen, a termék bekerült egy nagymintás közvélemény-kutatásba, ahol már a fogyasztók szavazhattak a legjobbakra.

Fekete Zoltán, a PoY zsűrijének elnöke elmondta: "Elsőnek lenni jó érzés – legyen szó akár versenyről, akár hagyomány-teremtésről. Mi, akik zsűritagként vagy versenyzőként, de közösen indítottuk útjára Magyarországon az Év Terméke Díjat, méltán osztozhatunk ebben a jó érzésben. Jókor voltunk jó helyen, és vállaltuk a kihívást. Ma számos nehézséggel néz szembe az FMCG-ágazat, a forgalom csökkenésétől kezdve a csökkenő márkahűségen át az újabb és újabb adóterhekig. Ezért a következő években kulcskérdés lesz a fogyasztói bizalom megőrzése és növelése. Egyre kevésbé fog működni a hagyományos "márkavezetés", egyre fontosabb lesz a fogyasztói emancipáció és participáció. Ezért is tartom jó kezdeményezésnek az Év Terméke programot, melyben közvetlenül a fogyasztók mondanak véleményt az új és valóban innovatív termékekről."

Dr. Kozák Ákos, a GfK Hungária Piackutató Intézet igazgatója úgy látja: "A fogyasztók számára az ismertség, a bizalom – egyszóval: a hitelesség – kiemelkedő fontosságúvá vált. A hitelesség azonban ma már nem csak a sokszor száz éve működő márkák sajátja, hanem a saját márkák is bekerültek ebbe a körbe. A verseny tere tehát kibővült, és nem csupán a nagy gyártói márkák versenyeznek, hanem a private label-ek is felsorakoztak melléjük. A kíméletlen küzdelemben az innováció és a minőség garanciája olyan értékekké váltak a fogyasztók számára, amelyek megalapozzák a jövő sikereit. Ma Magyarországon talán nem sokat gondolkodunk a jövőn, mert el vagyunk foglalva a jelennel, rövid távú problémáinkkal, de mindannyiunk számára nyilvánvaló, hogy az innováció a versengő tömegből való kiemelkedés egyik elengedhetetlen eszköze."

A GfK Hungária kutatásának legfontosabb alapvetései a következők: a 15 év feletti városi lakosság átlagosan hét terméket próbált már ki a versenyen induló fogyasztási cikkek közül. Az átlagosnál többről volt tapasztalatuk a nőknek, és a fiatal korosztály (15-29 évesek) képviselőinek. A megmérettetésen indult termékkategóriákkal való átlagos elégedettség – a kategóriában versenyző termékek átlagos elégedettsége – magas, 85 százalék feletti szintet ért el. A kipróbálás utáni elégedettség, amely hatással lehet az újravásárlási szándékra, független a kipróbálók számától. Az egyes termékkategóriákban szoros eredmények születtek, ezen kategóriákban a nyertes termékek főleg az attraktivitás, illetve az innovativitás terén múlta felül a versenytársát. Döntő szempont a termék általános vonzereje, illetve újdonságereje volt.  A piackutató intézet más forrásai* szerint: a hazai fogyasztók 93 százalékának fontos a minőség a vásárlásnál, és a jó ár-érték aránnyal együtt ez a két szempont a toplistás. A minőséget kommunikáló védjegyekre érzékelhető fogyasztói igény van, hiszen a széles termékválasztékban egy tanúsító védjegy, vagy elnyert díj támogatja a fogyasztó megerősítését abban, hogy valóban megbízható terméket vesz le a polcról.

A Product of the Year / Az Év Terméke Díjat, mint a fogyasztói szavazatok alapján kiérdemelt elismerést 25 évvel ezelőtt Franciaországban adták át először, mára pedig – Magyarországgal együtt – a világ 29 országában van jelen, és közel hárommilliárd vásárlóhoz ér el.
(BrandTrend)