Kategória: Aktuális.

Így a hazai internetezők számára előtérbe kerül a magyar nyelvű tartalom. Egyszerűbben fedezhetnek fel és oszthatnak meg helyi relevanciájú videókat, és kezdhetnek párbeszédet róluk. A változás amellett, hogy kiemelt helyet biztosít a legnépszerűbb hazai videóknak, fontos lépés a tartalomkészítők, tartalomsugárzók, hirdetők és márkák számára is.

"A magyarországi internetezők eddig is a YouTube globális közösségének tagjai voltak. Ez az országban a harmadik legnépszerűbb weboldal a maga havi több mint 2,7 millió látogatójával (a 18-49 éves korosztályban)[1]. A mostani változás azt jelenti, hogy lehetőséget adunk rá, hogy a magyar videók készítői, és az erre kíváncsi internetezők Magyarországról – és a világ más tájairól – sokkal könnyebben egymásra találjanak" – mondta Matthew Glotzbach, a YouTube európai igazgatója.

A YouTube megállapodást kötött az Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesülettel. Ennek köszönhetően a magyar dal- és zeneszerzők számára mostantól anyagi haszonnal jár, ha feltöltik videóikat a YouTube-ra. A megegyezés a társaság által képviselt széles zenei repertoárra vonatkozik, amennyiben a videókat Magyarországról elérhetővé teszik a YouTube-on. Bevétel akkor keletkezik, ha a YouTube partnereinek videóihoz hirdetések társulnak.

"Az alkotók legnagyobb része már nagy rutinnal keresi azokat a platformokat, lehetőségeket, amelyek segítségével a zene egyszerűen és könnyen jut el a rajongókhoz. A YouTube lokalizált változatának indulásával olyan tartalomterjesztési modell jelenik meg Magyarországon, ami egyszerre teszi lehetővé, hogy a zenerajongók könnyen eljussanak az alkotásokhoz, az alkotók pedig megérdemelt díjazásukhoz. Örömmel dolgozunk a YouTube-bal együtt azon, hogy a felhasználási adatok alapján pontosan minden szerzőhöz eljussanak az őt megillető díjak. Ez nagy lépést jelent a gazdaságilag fenntartható zeneipar kialakulása felé" – mondta dr. Szinger András, az Artisjus Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület főigazgatója.

A YouTube lokalizálása más tartalom-előállítók számára is új utakat nyit. A YouTube megállapodást kötött a Sziget Kulturális Szervezőirodával, az MTVA-val, a TV2-vel, a Jégkorong Szövetséggel, az 1g Records, a CLS Records és a Tom Tom Records kiadókkal, valamint a WMMD hazai digitális-zenei tartalom aggregátorral. A sor további partnerekkel egészülhet ki, a hazai internetezők pedig az ily módon tovább gazdagodó videó kínálatot élvezhetik.

Az amatőr vagy professzionális videokészítők számára a YouTube lokalizálása egyúttal azt is jelenti, hogy hamarosan Magyarországon is elindul a YouTube Partner Program, mely lehetővé teszi, hogy a videomegosztó oldalra feltöltött alkotásaik után részesedjenek azoknak a reklámoknak a bevételeiből, amiket a YouTube videóik mellett megjelenít. 

A hazai hirdetők pedig a YoutTube lokalizálásával hozzájutnak számukra korábban nem elérhető innovatív hirdetési megoldásokhoz, többek között a True View formátumhoz, mely könnyedén "átugorható", nem tolakodó reklám megjelenítést kínál.

A YouTube esetében mindössze egy videokamera és internet hozzáférés szükséges ahhoz, hogy bárki a globális párbeszéd részévé váljon. A portál a világ látnivalóinak és hangjainak élő archívuma, a legnagyobb létező ilyen gyűjtemény. A YouTube a közelmúltban lépte át a napi négy milliárd video-megtekintést, ez annyi, mintha a világ népességének több mint a fele minden nap megnézne egy videót. Az oldalra percenként újabb hatvan órányi videót töltenek fel, tehát másodpercenként egy órányit.

A YouTube lokalizálásának köszönhetően mostantól a youtube.hu URL-t használva, vagy Magyarországról a youtube.com-ot megnyitva, alapértelmezettként a YouTube lokalizált, “Magyarországra hangolt” változata jelenik meg. Amennyiben valaki valamely más ország lokalizált változatát, vagy a nemzetközi oldalt kívánja használni, ezt mindössze néhány kattintással könnyedén megteheti a YouTube nyitóoldalának aljára görgetve.
(BrandTrend)