Kategória: Aktuális.

A gemiusAudience megérkezése nagy mérföldkő Moldva digitális médiapiacának életében, hiszen korábban a piac nem rendelkezett hivatalos online közönségmérési valutával. Az esemény a gemiusAudience kutatás számára is jelentős 2012-es nemzetközi terjeszkedését tekintve.

A moldovai internet penetráció értéke különböző források szerint – Fehéroroszországhoz hasonlóan – 40-50% körül mozog. A teljes online hirdetési piac értéke a 2010-es €1,143 millióról €1,3 millióra növekedett 2011 októberéig. Bár a TV és a közterületi költések még jóval az online fölött vannak (az előbbi értéke €13,3 millió, utóbbié €6,11 millió), mégis az új felhasználókat és hirdetőket is vonzó online produkálta a legdinamikusabb növekedést (közel 14% egy év alatt).

A kutatásról szóló megállapodás 2012. február elején került aláírásra, nem sokkal a BATI (Moldvai Terjesztési és Online Mérési Iroda) bejelentése után, miszerint a Gemius-t választotta az online közönségmérési adatok hivatalos szolgáltatójának.

Stanislav Popov, a BATI ügyvezető igazgatója az alábbiakat fűzte a döntéshez: "Ez a lépés kulcsfontosságú a piac számára, hiszen megmutatja, hogy az iparág képes az egységes fellépésre és nem utolsó sorban vonzóbbá teszi az internetet, mint hirdetési csatornát. A Gemius online közönségmérés területén CEE és MENA régiókban szerzett hírnevét és tapasztalatait figyelembe véve nagy bizalommal várjuk az együttműködést."

"Nagy örömmel fogadjuk a megállapodást, mely mutatja, mekkora bizalmat is fektet a moldvai iparági szervezet a Gemius-ba." – nyilatkozta Catalan Emilian, a Gemius Moldva cégvezetője. "A döntés jól tükrözi a gemiusAudience kutatás módszertanának rugalmasságát és a piac számára nyújtott adatok értékét, melyek mind a fejlett piacok, mind a Moldvához hasonló fejlődő piacok számára elengedhetetlenek. A moldvai online piac dinamikus fejlődésére számíthatunk az elkövetkező időszakban, a versenyképesség hivatalos online hirdetési valuta bevezetésével egyidejű javulásának köszönhetően."

Moldvában a gemiusAudience kutatás adatfelvétele cookie panelen keresztül történik, hasonlóan a legtöbb Gemius által mért EMEA régiós piachoz. Az első adatok a résztvevő oldalak mérőkóddal való ellátása után fognak megérkezni, az adatszolgáltatás várható kezdete 2012 májusa.
(BrandTrend)