Kategória: Aktuális.

Marokkó uralkodója és Carlos Ghosn a Renault elnök vezérigazgatója nyitotta meg a Renault új gyárát Tanger mellett.

A 600 millió eurós befektetéssel épült üzem nagyobb, mint a Renault központi gyára Flinsben.

Tanger Med óriáskikötője mellett 300 hektáros területen áll a gyár, amely a Logan utódát a Lodgyt állítja elő. Az új autó 10-12 ezer euróba kerül majd, vagyis kb. fele annyiba, mint egy Renault Scenic vagy Volkswagen Touran.
 
A Renault elsősorban az afrikai piacra szánja a járműveket, de nem is titkolja, hogy az autók egy részét Franciaországban fogják értékesíteni.

"Ez nagyon veszélyes dolog!" – jelentette ki a Renault legnagyobb szakszervezetének, a CGT- nek a vezetője. A Logan is kezdetben a feltörekvő piacokra készült, de azóta a pitesti gyár vígan exportál Franciaországba és más nyugat-európai államokba.

renault_africa

Jelenleg a low cost autók adják a Renault eladásainak egyharmadát, ez 2010- ben még csak egynegyed volt.
 
Marokkóban a munkabérek kb. az egynegyedét adják a francia béreknek, ezért a Renault központjában tudatosan törekszenek arra, hogy a termelést áthelyezzék az alacsonyabb munkabérű országokba. Felgyorsítja ezt a folyamatot az, hogy az autópiac stagnál Franciaországban, sőt a januári számok egyenesen riasztóak, Afrikában viszont dinamikusan növekszik a kereslet az olcsó autók iránt.
(AfriPort, BrandTrend)