Kategória: Aktuális.

Miközben még a legtöbben indiánneves alkalmazásokkal vagy okleveles applikációkkal vadásszák a rajongókat egy-egy oldalhoz, közben háttérbe szorulnak a fontosabb mutatók, az aktivitás és az igazi közösségi élmény.

Mint ahogy a social media szakértők már többször kifejtették, egy jól megszervezett Facebook kampány során nem a lájkolók száma a mérvadó, hanem azoké a rajongóké, akik aktívan részt is vesznek az oldal életében: kommentelnek, postolnak, megosztanak, azaz folyamatosan nyomon követik az oldal történéseit. De mára már ez is kevés lehet, hiszen a nyeremények reményében nyomott üres lájkok kora is lejárt. A közösségi médiát nap mint nap használó fogyasztók egyre több élményre és hozzáadott tartalomra vágynak, sőt, kijelenthetjük, hogy egyre inkább csak a különleges tartalmakra figyelnek fel.

Példa egy kabátmárka "Első Online Divatbemutató" elnevezésű kampánya, ahol a virtuális kommunikációt vegyítették a személyes élményekkel.

Wellensyten_werkfoto

A játékosok magukról készített képet küldhettek be, amire a Facebookon lehetett szavazni, a legjobbakat pedig – akik a döntőbe jutottak – végül profi fotós fényképezte profi sminkessel, fodrásszal, stylisttal, exkluzív helyszínen. A döntőbe jutott játékosok immár professzionális képeire ismét a Facebookon lehetett szavazni, így a játék a számítógépes és a valós térben egyaránt folyt.

kabat

Az oldal látogatottsága jelentősen megnőtt, de ami még fontosabb, az aktivitás 300% fölött mozgott a képek és a felhívások folyamatos megosztásának köszönhetően. Ezzel szemben több magyarországi Facebook oldal, ahol a lájkolók száma akár százezer fölött van, gyakran csak 1-2%-os aktivitással büszkélkedhet. Kiderült tehát, hogy a közösségi médiát használók számára igenis fontos a folyamatos interaktivitás és a visszajelzések, nyitottak az új kezdeményezésekre, az igényekre való odafigyelést pedig aktív oldalkövetéssel hálálják meg. A nyereményjáték nyertese végül a fotózáson viselt Wellensteyn kabáttal lett gazdagabb, a szerencsés kisorsolt szavazó egy 30.000 ft-os vásárlási utalvánnyal, a szakma pedig egy újabb tanúsággal: A közösségi média használói szívesen vesznek részt olyan akciókban, ahol nem csak egy gombnyomás erejéig figyelnek rájuk, hanem akár személyes élményekkel is gazdagítják őket…
(BrandTrend)