Kategória: Aktuális.

Ez az arány egyébként olyan, fejlettebb országokkal teszi hasonlatossá Magyarországot, mint Németország vagy az Egyesült Királyság. Az e-kereskedelem fejlődésének egyik legfőbb gátja jelenleg az online fizetés lehetőségének hiánya.

A ma délelőtti sajtóbeszélgetésen a McKinsey & Co. bemutatta 2012-es, friss tanulmányát, melyben az internet gazdaságban betöltött szerepét vizsgálták a feltörekvő országokban, köztük Magyarországon.

internet_gdp

A Google magyarországi irodájának vezetője, Heal Edina emlékeztetett rá, hogy kutatási adataik szerint a hazai kisvállalkozásoknak kevesebb mint a fele rendelkezik honlappal és 47%-a egyáltalán nem költ online vagy offline hirdetésre.

vallakozas_internet

Emellett beszámolt róla, hogy az egy évvel ezelőtt indult Neten a cégem programba már több mint 10 000 hazai kisvállalkozás regisztrált, és több mint 3 000 honlapot hoztak létre, következő rendezvényük pedig az ingyenes budapesti oktatónap, a Neten a cégem Nap lesz március 6-án.

Surányi Tamás a Budapest Bank termékmenedzsere elmondta, hogy a legfrissebb kutatásuk szerint a megkérdezett fogyasztók 90%-a vásárolt már online, ugyanakkor a kereskedőknek csupán 13%-a rendelkezik webshoppal.

vallakozas_webshop

A webshoppal rendelkező kisvállalkozások fele állítja, hogy forgalma növekedett ennek az eszköznek a hatására, átlagosan 26%-kal. A cégek jelentős részének sikerült üzemeltetési költségeit is csökkenteni a webáruház révén, átlagosan 24%-kal.

A Neten a cégem program novembertől webshop létrehozásában és VPOS kialakításában is ingyenes eszközökkel támogatja az érdeklődő vállalkozásokat.
(BrandTrend)