Románia
A GfK Romania nemrégiben vált egységesített iparági kutató-szolgáltatóvá a román reklámipar újság és magazin szegmensében. A szindikált nemzeti olvasottságmérés keretében mintegy 150 nyomtatott médium olvasottságáról évente közel 13.500 interjút készít az elkövetkező három évben.
Szintén a GfK Romania lesz a következő két évben Romániában a rádiómonitoring szolgáltatás hivatalos szerve. A megbízás értelmében a kutatóintézet az ország legnagyobb rádióállomásai által sugárzott minden egyes reklámot rögzít. Mind a nemzeti olvasottságmérés, mind a rádiómonitoring projektek a román terjesztés-ellenőrzési hivatal megbízásából (BRAT) és a GfK vezetésével zajlanak.
A GfK végzi 2012 januárjától 2015 decemberéig a teljes körű szindikált rádió-közönségmérést az "Association for Radio Audience" számára. A vizsgálat során három hullámban 13.500 hallgatót kérdeznek meg az előző napi rádiózási szokásaikról.
Ukrajna
2012-től három évig a GfK Ukraine méri hivatalosan az országos rádióhallgatottsági adatokat. A vizsgálat keretében minden évben 47.280 12-65 éves és 50 ezer főnél nagyobb lélekszámú városban élő hallgatót kérdeznek rádiózási szokásaikról.
A GfK Ukraine megbízatása a televíziós nézettség elektronikus mérésére 2002 óta tart. A TV-panelben 2.540 reprezentatív módon kiválasztott és 6.450 fő szokásait reprezentáló háztartás számol be napi szinten az általa nézett programokról.
Fehéroroszország
Fehéroroszországban szintén a GfK szolgáltatja a jövőben az iparági televíziós közönségmérést, mivel megnyerte az Advertising Agencies of Republic Belorussia (ARO) nyilvános pályázatát. Az ARO döntése alapján a GfK most a TV nézők szokásairól szóló első elektronikus felmérésre készül. A belarusz televíziós közönségmérés a műszaki és kutatási paraméterek helyi vezető TV társaságokkal és sales house-okkal való véglegesítése után kezdődik el.
Oroszország
A jövő évben a GfK Rus egy kilenc országra kiterjedő, Oroszország határain túl élő orosz anyanyelvű felhasználók internethasználati szokásait vizsgáló felmérést indít. A pályázatot az orosz internetpiac egyik legnagyobb szereplője, a mail.ru csoport írta ki. A tanulmány fő célja, hogy feltárják a szolgáltatásokban rejlő potenciált – beleértve a levelezést és a közösségi hálókat is – Örményországban, Azerbajdzsánban, Grúziában, Németországban, Izraelben, Kazahsztánban, Moldovában, Törökországban és Üzbegisztánban.
Dr. Gerhard Hausruckinger, a GfK SE igazgatósági tagja, a Média szektor felelőse, büszke a GfK által újonnan elnyert médiakutatási szerződésekre. "Közép- és Kelet-Európa és különösen az új médiapiacok a régió országaiban továbbra is nagy fontossággal bírnak a GfK növekedése szempontjából. A jelenlegi kezdeményezések ismét megmutatták a régióbeli média iparág tapasztalatunk és innovatív mérési technológiánk iránti bizalmát."
(BrandTrend)