Kategória: Aktuális.

A közös fellépéstől és az egységes kommunikációtól a magyar tulajdonú kis- és közép-vállalkozások a piaci pozícióik megerősödését várják.

Tavaszig harminc, 2012 végére pedig várhatóan 140 üzletegysége lesz a Pannon Festék Háló-zatnak. Magyarországon több mint 1000 olyan festéküzlet van, amely családi vállalkozás vagy abból nőtte ki magát az utóbbi években, ők adják a 33 milliárdosra becsült hazai festék piac forgalmának mintegy 78 százalékát. A magyar tulajdonú szakkereskedések az egyik legnagyobb elszenvedői a multinacionális cégek térnyerésének, illetve a gazdasági válságnak. Az építőipar, a hőszigetelés és a barkács piac mélyrepülése ellenére a festékekre még viszonylag jó a kereslet, hiszen bizonyos típusú ingatlanok estén kötelező a rendszeres tisztasági festés, ráadásul sok vásárló komolyabb felújítás helyett a költségkímélő szobafestést választotta otthonszépítésnek.

"A festékpiac komoly likviditási gondokkal küzd, sok a bizonytalanság. A szakkereskedések évek óta szerettek volna összefogni, de ehhez nem volt megfelelő anyagi és szervezési kapaci-tásuk, amit most a Poli-Farbe biztosít" – mondta Szabó Antal, a Poli-Farbe Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: a piackutatási adatok szerint a vásárlók részéről egyre erősebb az igény a minőségi magyar termékek iránt, ráadásul a festék szakkereskedésekben szaktanácsokkal, színkeverési technológiával és mesterember ajánlással is tudják segíteni a fogyasztókat.

festekbolt

A Pannon Festék Hálózat egy új festékkereskedelmi koncepción alapul, amelynek lényege, hogy a szakkereskedő saját üzleteit "újranyitva" kiemelt eladáshelyi megjelenést biztosít a minőségi magyar termékeknek. A hálózat szakmai és pénzügyi háttérét nagyrészt a Poli-Farbe biztosítja, hiszen évi csaknem 7 milliárd forintos bevételének mintegy 82 százalékát a festék-boltok és szakkereskedések adják, így létkérdés a bócsai cég számára, hogy ezek a kereskedők életben maradjanak és megerősítsék piaci pozícióikat.

A hálózat üzleteinek átépítése és dizájnolása a festékszezon holtidőszakában, idén télen és jövő év elején zajlik. A boltok "újranyitása" ennek megfelelően folyamatosan fog megtörténni.
(BrandTrend)