Kategória: Aktuális.

A shopok többsége, komolyan véve a kutatás alapján tett év eleji javaslatokat, fejleszti szolgáltatásait. Ezt mutatják az eredmények is: majdnem egyharmadával nőtt az "Olcsóbbat 100% megbízható bolt" elismerést kivívó internetes áruházak száma.

Júliusban kezdődött és szeptemberben ért véget az "Olcsóbbat 100% megbízható bolt – kutatás". A százegy webshopból végül 72 kapta meg a megbízható bolt címet. A tavaszi felméréshez hasonlóan ismét egy független kutatócég, a SMart Research International tesztelt összesen százegy webshopot, tizenhat fő területen, próbavásárlásokkal. A kutatás három hónapon keresztül zajlott.

Amiben egyre jobbak a magyar webshopok: a megrendelés menete, adatvédelem, kiszállítás
A teszt során egyértelműen látszik: vannak gyakorlatilag problémamentesnek tekinthető területek. A kutatásban szereplő webshopok mindegyikében jól működő termékkereső segíti az oldalon való tájékozódást, keresést, s a honlapok nagy többsége megjelenésében színvonalas és bizalomkeltő. Az oldalon feltüntetett termékekről kielégítő és informatív leírások és képek állnak rendelkezésre.
A webshopok többségét nem érheti kritika a kiszállítást illetően sem: a kiválasztott termékek rendben és időben megérkeztek, és az eladók jellemzően a szállítólevélről, számláról sem feledkeztek el.

Azok, akik nem jutottak be a kitüntetettek közé, javarészt a visszaküldött termékek árának visszafizetésén véreztek el: vagy jóval a törvényi határidőn túl, vagy egyáltalán nem fizették vissza a vásárlóknak a termék árát. (Fontos elmondani, hogy a hiba hátterében nagy valószínűséggel nem rosszindulat, hanem adminisztrációs hiba áll, így ezt a boltok nagyobb odafigyeléssel hatékonyan tudnák orvosolni a problémát.) Egyértelműen látszik azonban a javulás az áprilisi kutatással szemben, ami azt bizonyítja, hogy az online üzletek folyamatosan törekszenek szolgáltatásaik javítására. 

Úgy tűnik, hogy webes vásárláskor évről évre egyre nyugodtabban kattinthatunk Magyarországon is.
(BrandTrend)