Kategória: Aktuális.

A comScore kutató cég késedelembe esett a kivitelezéssel, továbbá a kutatási projekt soron következő szakaszainak megvalósítására tett vállalásainak sem tudott eleget tenni.

A hivatalos online közönségmérésre meghirdetett tendert a cseh iparági szervezet 2010-ben írta ki, melyen a Gemius-MEDIARESEARCH közös pályázatán kívül a comScore, a Data Collect és a TNS Aisa is indult. Eredetileg a SPIR a comScore mellett tette le a voksot, de a több hónapnyi tárgyalás, illetve a projekt végrehajtásának felülvizsgálatát követően inkábba Gemius-MEDIARESEARCH páros javára döntöttek.

"Sajnálatos módon, miután részletesen elemeztük a comScore által kínált módszertant és technológiát, megállapítottuk, hogy néhány elvárásunknak nem fognak tudni megfelelni az elvárt határidőn belül. (…) továbbá, a comScore-ral történő együttműködés során nem lennénk képesek az ügyfeleink által megszokott szolgáltatási színvonal fenntartására. Tehát úgy határoztunk, hogy a NetMonitor következő szakaszát korábbi partnerünkkel, a Gemius-szal együttműködésben folytatjuk." – nyilatkozta Kateøina Hrubešová, a SPIR ügyvezető igazgatója a döntés felülvizsgálatával kapcsolatban.

Vladimír Houba, a Gemius csehországi country menedzsere az alábbiakat nyilatkozta a bejelentéssel kapcsolatban: "Ez a tendergyőzelem újabb bizonyítéka annak, hogy a mi kutatási megoldásaink technológiailag fejlettebbek és komplexebbek, ami azt is mutatja, hogy még mindig egy lépéssel versenytársaink előtt járunk. A Gemius legnagyobb versenyelőnye, hogy kifejezetten a helyi piac igényeihez tudja igazítani kutatási termékeit, így a SPIR összes elvárásának meg tudtunk felelni, hogy továbbra is biztosíthassuk a megbízható és a piac számára nélkülözhetetlen standard online közönségmérést."

Az új kutatási periódus 2012 januárjában indul Csehországban és három évre szól. A kutatás többek között a weboldalak mérésére, a mobileszközök internetforgalmára, multimédia tartalmakra és alkalmazásokra irányul. Ugyanakkor több újítást is tartalmaz, melyek főleg az új generációs webanalitikai eszköz, a gemiusTraffic2 bevezetésének köszönhetőek.
A legfontosabb újdonság az új adatfeldolgozási módszertan, mely lehetővé teszi a weboldalak havi forgalmi adatainak az internetező közönség szociodemográfiai adataival történő összefűzését és az adatok gyors eljuttatását a felhasználókhoz. Csehország és Szlovákia lesznek az első piacok, ahol az új módszertan bevezetésre kerül.
(BrandTrend)