A három internetes óriás mostantól egymás oldalain is értékesít majd reklámfelületet.
A Google jelenleg a piac 13,3%-át birtokolva 396 millió dolláros bevételt mondhat magáénak, míg a Yahoo esetében ez 330 millió dollár.
A három cég képviselője szeptember 13-án briefelte webes hirdetési házak és reklámértékesítők csoportját terveiről.
A helyszínen jelen lévők elmondása szerint a három cég képviselője abban egyezett meg, hogy a 2-es besorolású display reklámfelületeiket kínálják fel egymásnak, melyeket már nem tudnak értékesíteni. A lépésről kiadott sajtóközleményekben mindhárom cég arról számol be, hogy vizsgálják, milyen módon fejleszthetik az együttműködést a többi online hirdetéssel foglalkozó céggel.
Laura DiDio, az ITIC vezető elemzője elmondta: "Érthető, hogy a Microsoft, az AOL és a Yahoo úgy érzi, tennie kell valamit. A keresőmotorok világában ők hárman kisebb szereplőnek számítanak, így összeállva viszont akár 25%-os piaci részesedést is elérhetnek, ami már jobb kiindulási alap a Google 65%-ával szemben."
A tervek szerint 2011 végén indulhat az együttműködés, mely valószínűleg szigorú versenyjogi ellenőrzés mellett zajlik majd, különös tekintettel az adatvédelemre is.
(DMA UK-DMSZ)