Kategória: Aktuális.
A gyorsjelentés a tizenkét legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. Az NMHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek. 
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók január végén 2,618 millió előfizetést tartottak nyilván. 

tv_januar

Az idei év első hónapjában a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 54,1 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 53,4 százalék után. A digitális előfizetéseken belül januárban 571 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma és 879 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma
A vizsgált hónapban az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül 21,3 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése januárban 32,8 százalékra emelkedett. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent a vizsgált hónapban.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve – a UPC a piacvezető, piaci része január végén 29,0 százalékon, a Magyar Telekomé pedig 25,0 százalékon stagnált. A DIGI piaci része 26,1 százalékra nőtt. 
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma januárban 1,800 millióról 1,802 millióra emelkedett, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,243 millióról 1,231 millióra csökkent, míg a vezetékes digitális előfizetések száma 571 ezerre emelkedett

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése a decemberi 32,5 százalékról 32,4 százalékra, a Magyar Telekom részesedése 22,9 százalékról 22,8 százalékra csökkent, míg a DIGI-é 16,6 százalékról 16,9 százalékra nőtt. 
A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi – ide sorolva a Hello HD Kft. által üzemeltetett Hello Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése a decemberi 45,2 százalékról 45,0 százalékra csökkent, a UPC-é 21,8 százalékról 22,1 százalékra nőtt, míg a Magyar Telekomé 29,3 százalékon stagnált.