Kategória: Aktuális.
A Google számos területen igyekszik a kultúrát közelebb hozni az internethasználókhoz. A kezdeményezés egyik részeként a cég gyakran emlékezik meg jeles évfordulókról, személyekről, eseményekről a Google logó átalakításával, és egyre gyakrabban készülnek magyar vonatkozású doodle-ök is. Most a mi iskolásainkon a sor, hogy megtervezzék saját logó változatukat, ami bemutatja, hogy mit jelent számukra Magyarország.
Az első hazai "Doodle 4 Google" verseny témája – "Nekem Magyarország…" – remélhetőleg olyan, amiről mindenkinek van véleménye, így minél több diákot motivál arra, hogy ceruzát, filctollat vagy zsírkrétát ragadjon. A címben szereplő befejezetlen mondat remek lehetőség a versenyen induló diákok számára, hogy kifejezzék, mit jelent nekik Magyarország, akár a sport, a művészet, a történelem vagy a tudomány területéről merítve ihletet. 
A versenyre négy korcsoportban lehet nevezni. A döntőbe egy neves személyiségekből álló, szakmai zsűri által legjobbnak ítélt 15-15 rajz jut, melyek közül a korcsoport-győzteseket és az országos győztest internetes szavazással választják ki. Az összességében legtöbb szavazatot kapott rajz 2011. június 15-én, a hivatalos tanév utolsó napján egy teljes napig látható lesz a Google magyarországi főoldalán.
A korcsoport-győztesek mindezen felül egy-egy laptoppal lesznek gazdagabbak, illetve gondviselőjükkel együtt elutazhatnak a Google európai fejlesztő központjába, Zürichbe. Az országos győztes iskolája 1 millió Ft támogatásban részesül. Az eredményeket június 14-én egy díjátadó rendezvényen teszik közzé, ahol a döntőbe jutott pályázók és barátaik, szüleik, tanáraik vehetnek majd részt.
A versenyen nem csak a pályázók nyerhetnek, hiszen a Google minden érvényes beküldött rajz után 1000 forinttal támogatja a Bátor Tábor Alapítványt, mely ingyenes élményterápiás táborokat szervez súlyos, krónikus betegséggel élő gyermekek és családjaik számára. Ez a várakozások szerint és a beérkezett pályamunkák számának függvényében fedezi a majd nyári szezonban a programot megvalósító önkéntesek felkészítésének, képzésének költségét, valamint a táborban a gyerekek által felhasznált eszközöket az arcfestéktől a színes papírokon át a nyílvesszőkig. Ezzel a rajzoló gyerekek és a Google 480 súlyosan beteg gyerek gyógyulását segíti. Az alapítvány egyik táborozója szerint "a Bátor Tábor egy olyan gép, amibe bedobják a gyereket betegen, fáradtan, és egy sokkal vidámabb, egészségesebb, élményekkel telibb gyerek jön ki."
A verseny szakmai partnere a Műcsarnok, melynek igazgatója, Gulyás Gábor a projekt kapcsán így nyilatkozott: 
"Nemrég olvastam egy statisztikában, hogy manapság ötször annyi információval találkozik egy tizenéves fiatal, mint amennyi az én generációm tagjaihoz eljutott a nyolcvanas években. Ha így van, az sok más mellett azt is jelenti, hogy az egyediség, a különbözőség megjelenítése fontosabb, mint korábban bármikor. Ez a kezdeményezés azért is tetszik nekem, mert lehetőséget ad a gyerekeknek, hogy megmutassák: hiába a média és a közösségi portálok uniformizáló hatása, az önálló gondolkodás és az önkifejezés képessége mindig utat találhat magának."
(BrandTrend)