Kategória: Aktuális.
A Subway világszerte 33.749 éttermet üzemeltetett a tavaly év végi állás szerint, a McDonald’s hálózata pedig 32.737 tagból állt – írta kedden a The Wall Street Journal (WSJ). A franchise rendszerben működő Subway sikerében nagy része van annak, hogy az éttermek alapterülete viszonylag csekély, a vállalkozás beindítása és üzemeltetése ezért kisebb terhet jelent, mint más láncok esetében. A költséghatékonyságra és a marketingre koncentráló franchise-tulajdonosi üzletpolitika is nagyban segítette a márka fejlődését, mondta a lapnak Tony Pace, a Subway marketingigazgatója.
Ugyanakkor a bevétel alapján továbbra is a McDonald’s a piacvezető. A társaság, amely ugyancsak a franchise rendszert követi, de vannak saját éttermei is, a legutóbbi üzleti évben 24 milliárd dollár árbevételt ért el. A Subway bevétele nagyjából 15,2 milliárd dollár lehetett. A társaság nem hozza nyilvánosságra üzleti eredményeit.
 
A Subway az éttermek számát tekintve már közel egy évtizede lekörözte legfőbb versenytársát az amerikai piacon. Az első külföldi Subway 1984-ben nyílt meg, Bahreinben. A társaság arra számít, hogy 2020-ban a külföldi hálózat már nagyobb lesz, mint a jelenleg 24 ezer étteremből álló amerikai hálózat. Kína lehet a legnagyobb piac, ott 199 Subway működik, de 2015-re akár 500 is lehet az elemzői előrejelzések szerint. A cég közleménye szerint "az utóbbi években koncentrált erőfeszítéseket" tettek, hogy a McDonald’s "inkább jobb legyen, mint nagyobb".
(MTI)