Kategória: Aktuális.
A Cannes Lions nemzetközi reklámfesztivál a reklám- és kommunikációs szakma egyik legrangosabb és legnagyobb versenye. Az itt elnyerhető oroszlánokra a reklámszakma úgy tekint, mint a filmszakma az Oscar-díjakra. A fesztivált idén 58. alkalommal rendezik meg a dél-franciaországi fürdővárosban 2011. június 19-25. között. A Carlton Beach-en megrendezett fesztivál több napon át tart majd. A nyitó gála június 21-én, a záró ünnepség június 25-én lesz. A rendezvény ideje alatt a pályamunkák is megtekinthetők. 
A jelentkező reklám- és kommunikációs ügynökségek 13 kategória közül választhatnak az idén: film, sajtó, közterület, direkt, média, cyber, rádió, promóció, integrált, design, PR, film craft és hatékonyság. Ezen kívül az Év ügynökségét és az Év holding cégét, valamint a kreatív hatékonyságot is díjazzák.
A díjátadó programja a következőképpen alakul:
2011. június 20., hétfő: promóció, PR, direkt 
2011. június 21., kedd: rádió, média, közterület 
2011. június 22., szerda: design, sajtó, cyber
2011. június 25., szombat: film, film craft, kreatív hatékonyság, integrált
A Cannes Lions fesztiválon az elmúlt hat évben Magyarország 217 nevezéssel képviseltette magát, ez a szám a versenyen résztvevő anyagok sorában egy erős középmezőnyt jelent. Magyarország a közép-kelet európai országok sorában a 6. legtöbb pályázatot benyújtó ország, az első helyen Lengyelország áll 795 nevezéssel. Tavaly a világ 95 országából 24 000 nevezés érkezett, ebből 29 projektet Magyarország nyújtott be.A nevezések mostani határideje: 2011. március 11. További információ a MAKSZ honlapján és a www.canneslions.com oldalakon.
További cikk a témában: A Cannes Lions magyarországi nagykövete
(BrandTrend)