Kategória: Aktuális.
"Az elmúlt évben 58,3 milliárd forintot, a 2009. évinél mintegy 3 százalékkal kevesebbet költöttek televíziós reklámra a magyar piacon" – mondta Nagy István Ottó, az Ernst and Young igazgatója. Hozzátette, 2008-ban és 2009-ben 71,5 és 59,9 milliárd forintot fordítottak tévés reklámra, míg rádiósra 2008-ban 7 milliárd forintot. A rádiós piacon tavaly 4,5 milliárd forintot költöttek ilyen reklámra.
reklam_1
Forrás: MEME
Tavaly az országos földi sugárzású tévékre a reklámbevételekből 44,3 milliárd forint jutott, míg 2009-ben 48,1 milliárd forint. A sajtótájékoztatón Málnay B. Levente, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete elnöke elmondta, a felmérés 45 televízió és 5 rádió adatait tartalmazza, a televíziók esetében ez a nézettség alapján a piac 98 százalékát fedi le, míg a rádiók esetében a hallgatottságot nézve a 80 százalékát. Tavalyhoz képest 15 televízió csatlakozott a felméréshez.
reklam_2
Forrás: MEME
Málnay B. Levente megfogalmazása szerint a felmérésében "mindenki benne van, aki számít". A közölt összegek a nettó reklámbevételekből állnak össze, amelyek nem tartalmazzák például az ügynökségi jutalékokat, valamint a barter-üzletek értékeit, valamint például a tévék emelt díjas sms-eseiből vagy saját márkás termékeik eladásából, valamint a rendezvényeikből származó bevételeit.
reklam_3
Forrás: MEME
Málnay B. Levente kérdésekre válaszolva elmondta, a visszaesés legfőbb oka a válság, de bizalomra ad okot, hogy 2009-ről 2010-re sokkal kisebb mértékben csökkent tévés piac, mint az azt megelőző évben. A következő hónapokban azt várják, hogy más szegmensek is publikálják a médiapiacon a reklámadatokat, s ezek közül a tévés a 3 százalékos visszaeséssel az egyik legjobb lesz.
(eMasa.hu, GazdaságiRádió.hu)