Kategória: Aktuális.
A Kézműves Magyar Ízek Vásárán három nap alatt több mint 15 000 látogató kóstolta végig Magyarország ízeit, és megközelítőleg 100 millió forint értékben vásárolt a kézműves magyar gasztronómia remekeiből.

Ugyanakkor a vásárt szervező Human Telex Kft-nek az a célja is teljesült, hogy terepet tudtak biztosítani a hazai termelőknek, biztosítva számukra egy kommunikációs és szakmai platformot. A tervek szerint hamarosan elindul a Kézműves Magyar Ízek webshop, és bolthálózat is nyílik országszerte. A vásár sikerét jelzi, hogy a rendezvény Facebook oldalán többen már a vidéki megrendezést sürgetik.

"Egy olyan esemény jött létre, ahol a kereslet és a kínálat tényleg sikeresen találkozott, ezt mutatják az adatok, akár az érdeklődők számát, akár a vásárlások értékét tekintjük. A résztvevők visszajelzései alapján sikerült a kampányt pontosan célozni: ezt óriásplakát, citylight, járműreklám, hirdetőoszlop felületek, valamint rádió- és sajtóhirdetések, az Est Média különszáma, illetve rádiós és televíziós pr tették teljessé" – emelte ki Hajnal Tamás, a szervező Human Telex Kft. ügyfélkapcsolati vezetője.

Az ügynökségnél mintegy 3 hónapon keresztül egy 15 fős stáb dolgozott folyamatosan a projekten, a helyszínen pedig mintegy 100 fő gondoskodott a rendezvény zavartalan lebonyolításáról.

Az ízmustrát pénteken délben a tradicionális magyar vásárokhoz hasonlóan harangkongatással a fővédnök Schmittné Makray Katalin nyitotta meg. Erről az eseményről és később a vásár sikeréről szinte minden országos televíziós csatorna beszámolt, a reggeli műsorokban és az esti híradókban is helyet kapott a Kézműves Magyar Ízek Vására. 

A Millenárison 4500 négyzetméteren elterülő vásáron a látogatók által leginkább kedvelt termékkategóriák: édességek, húsfélék, borok, sajtok, pálinkák voltak. A vásárlói szavazás alapján a legnépszerűbb termelő a gombakészítményeket és gyümölcslekvárokat előálló Koltay Házaspár lett. A látogatói szavazáson a lipóti pékség lett a második, míg a harmadik helyezést az Iolimex erdélyi mustárkészítő manufaktúra kapta. 

Bíró Zoltán, az Iolimex cég képviselője:
"Nagy öröm számunkra, hogy itt lehettünk a Kézműves Magyar Ízek Vásárán, és köszönjük a szervezőknek, hogy nem feledkeztek meg rólunk erdélyi termelőkről sem, hiszen a magyar ízek nem állnak meg az országhatáron, összehoznak bennünket, magyarokat."

Pap Krisztián ötletgazda, a Kézműves Magyar Ízek Kft. vezetője hangsúlyozta:
"A Kézműves Magyar Ízek Vására egy olyan sikertörténet, amely a magyar termelők érdeme is. Hiszen az ő kiváló ízeik nélkül nem tudtunk volna egy hétvége alatt 15 000 látogatót idecsalogatni. Folytatjuk küldetésünket, és elvisszük ezt a vásárt vidékre is, áprilisban megnyitjuk az első Kézműves Magyar Boltunkat Debrecenben és a Fővárosban. Addig is elindítjuk internetes áruházunkat, ahol bárki rendelhet az vásáron megkóstolt termékekből."

"Ezen a hétvégén új erőre kapott a magyar gasztronómia. Mind a látogatók száma, mind az itt elköltött összeg azt bizonyítja, hogy mi magyarok bízunk a hazai termékekben, szeretjük őket, és vásárlásainkkal meg is tudjuk védeni saját érdekeinket. Ez a vásár csak a kezdet, folytatjuk a magyar termékek, a magyar ízekért folytatott küzdelmünket" – mondta el Orosz Pál a főrendező Human Telex Kft. ügyvezetője. 
(BrandTrend)