A megújult súlyozási rendszer a korábbi metodikát ötvözi a MAKSZ korábbi (dr. Megyer Örs által összeállított) ajánlásaival. A versenyeken elért arany-ezüst-bronz díjakért 3-2-1, a nagydíjért 5 pont, a külföldi versenyeken elért döntőbe jutásért (shortlist) fél pont jár. Ezeket a pontokat később az egyes versenyek presztízsének megfelelő súlyszámokkal felszorozva alakul ki az ügynökségek és a kampányok végleges pontszáma. A súlyszámok figyelembe veszik az adott díj múltját, elismertségét, a nevezett munkák és kiosztott díjak számát.
Összességében elmondható, hogy az ACG és DDB megőrizte tavalyi vezető helyét, de a különbség hajszálnyi, a nagy belépő az Ogilvy, aki eddig nem volt a toplista élmezőnyében. A díjnyertesek fele hazai cég, a pontok felét ők viszik és a TOP 15-ben is fölényben vannak.
Az M-Lista összefoglalóan:
A kreatív- , média- , és online-ügynökségek lebontott listája a fenti pontszámok alapján a következőképpen alakult:
(BrandTrend)