Kategória: Aktuális.

Az LVMH, amely egyebek között a Fendi divatház és a TAG Heuer óramárka tulajdonosa, 19 százalékkal 20,32 milliárd euróra növelte tavalyi eladásait.

Az LVMH-n belül a Louis Vuitton márkanév alatt futó divatcikk eladás 20 százalékkal 2,12 milliárd euróra nőtt a decemberig tartó három hónapban.

A tavalyi utolsó három hónapban, ami az ágazat szempontjából a legfontosabb időszak az eladások 20 százalékkal 6,11 milliárd euróra emelkedtek, ami azt jelzi, hogy továbbra is nagy volt a karácsonyi kereslet luxuscikkek iránt.

A cég kisebb riválisai, a brit Burberry Group, és az amerikai székhelyű Tiffany & Co. ugyancsak javuló eladási adatokat közölt a múlt év utolsó negyedéről.

A luxusipar gyorsan magára talált a 2008 őszén világméretűré duzzadt gazdasági válság után.

Tavaly például már 15 százalékkal, egymilliárd euróval nőtt a luxusipar forgalma.

Érdekesség, hogy a növekedés nem elsősorban a szupergazdagoknak köszönhető, a középosztálybeliek is egyre inkább vonzódnak a luxushoz: a luxuscikkek – exkluzív ruhák, cipők, parfümök – 54 százalékát ez a társadalmi réteg vásárolta.
(www.index.hu)