Kategória: Aktuális.

Lehet, hogy a Twitter nagyon kedvelt mint marketing csatorna, de az irányítás továbbra is a fogyasztóknál van, elsősorban ők alakítják a mikroblog szolgáltatás jellemzőit. A 360i digitális marketing ügynökség friss kutatása szerint, a Twitter üzenetek több mint 90%-a magánszemélyektől származik, a marketingesek tweet-jei csak a forgalom 8%-át teszik ki.

A Twitteren aktív marketingesek egyik fő célja, hogy a felhasználókat megnyerve, márkájuk számára szószólókat tudjanak toborozni.

Azok a márkák, akik a Twitteren igyekeznek kihasználni az earned média erejét, fontos, hogy az általuk generált tartalommal ösztönözni tudják a párbeszéd kialakulását és az együttműködést.

A kutatásból kiderül, hogy a marketingesek Twitter-üzeneteinek háromnegyede általános információt vagy híreket tartalmazott, a posztok csupán 16%-a volt a fogyasztókkal folytatott párbeszéd része. A 360i úgy jellemezte ezt a jelenséget, hogy a márkák az "emberekhez, nem pedig velük beszélnek". Ezzel szemben a fogyasztók üzeneteinek 43%-a kezdődik a "@" jellel, mely azt jelzi, hogy a szöveg egy párbeszéd részét képezi. A marketingeseket azonban jobban érdekli az, hogy az információt minél szélesebb körben szétküldjék.

Más kutatások szerint, lehet, hogy igazából ez az, amire a fogyasztók vágynak. A MarketingSherpa szerint, a márkákat a közösségi oldalakon követő fogyasztók 60%-a jelezte, hogy az új termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatos információk reményében döntöttek a feliratkozás mellett.

Az információ-megosztás a fogyasztók számára az egyik legfontosabb motiváció akkor is, amikor a márkákról beszélnek: az informatív jellegű üzenetek aránya majdnem kétszeres azokhoz képest, melyben a fogyasztók a véleményüket fejezik ki egy branddel kapcsolatban.
Az ún. retweetek esetében a legnagyobb arányt a hírekkel és az információkkal kapcsolatos reakciók érték el 38%-kal; a véleményt kifejező retweetek az összes üzenet 34%-át teszik ki.
A marketingeseknek tehát párbeszédet kell kialakítaniuk annak érdekében, hogy a saját Twitter üzeneteiket earned médiaként valóban értékessé tudják tenni – de nem árt, ha figyelmet fordítanak arra, hogy közvetlen, párbeszéd-jellegű üzeneteket és informatív hozzászólásokat egyaránt tudjanak biztosítani fogyasztóik számára.
(eMarketer-DMSZ)