Kategória: Aktuális.

A marketing jövője a CRM, új vevők helyett a régiek megtartása a cél

Külföldön bevett szokás a vásárlói kapcsolatokért felelős menedzser, vagyis a CRM szakember alkalmazása. Az itthon még idegenül csengő fogalom hamarosan elterjedhet az álláskereső portálok oldalain, mivel cégek az árakat leszorító végtelen verseny helyett kénytelenek felismerni a meglévő ügyfélkör ápolásának fontosságát.

A piaci terjeszkedés véges, a fogyasztóbázis szabad szegmense lassan elfogy és a cégek termékeik, szolgáltatásaik értékesítésére más cégek ügyfélkörét célozzák meg. Évek óta megfigyelhető tendenciáról beszélünk. Legyen bank, telefonszolgáltatás, vagy akár autóbiztosítás, az új ügyfél mindig jobban jár. A gond azonban, hogy "új ügyfél" már nem létezik, a kedvezményekért, magasabb kamatokért, könnyebb ügyintézésért egy másik céget, szolgáltatót elhagyunk, akinek kevésbé megbecsült, régi ügyfelei voltunk. A nagy és középvállalatok, mint az informatikai, telekommunikációs, vagy más kiterjedt ügyfélkörrel rendelkező cégek számára egyre fontosabb, hogy az egyszeri vásárlóból visszatérő ügyfél legyen és ehhez CRM szakemberre van szükség.

Az egyik legnagyobb állásportálon CRM kulcsszóra, valamint célzottan a meglévő ügyfelek kezelésére összesen 47 állásajánlatot találunk, ami azért mutatja csak töredékét a valós keresletnek, mivel a cégek még mindig marketing és általános ügyfélkapcsolati munkakörbe sorolják a CRM-et. Ez a jövőben változni fog, amikor több képzés indul majd ezen a speciális területen. Ebben úttörő szerepet vállal a Modern Üzleti Tudományok Főiskolája idén induló CRM menedzser képzésével, amely célja olyan szakemberek oktatása, akik elérik, hogy ne csak az új vásárló legyen értékes, hanem egy 10 éve hűséges ügyfél is.

A CRM alapja konzisztens, vállalati információk megléte a vevőinkről. Mikor vásárolt tőlünk? Mit vásárolt? Ki beszélt vele utoljára a cégünktől? Ezeknek az információknak elérhetőnek és gyorsan visszakereshetőnek kell lenniük. A vevő megtartásához szükséges információ a cég legértékesebb tulajdona.

A Modern Üzleti tudományok Főiskoláján induló 2 féléves CRM szakirányú továbbképzésre nemzetközileg is használható és széleskörű ismereteket ad CRM szakmai és szoftverkezelési területen is. A képzésben résztvevők különböző vállalkozásoknál, gazdálkodó szervezeteknél új ügyfelek megszerzésében és meglévők megtartásában egyaránt nélkülözhetetlen szakemberekké válhatnak. A diplomára épülő képzés az integrált CRM kampányokra, az eCRM és eMarketing területére is kitér gyakorlati formában. Kovács Krisztina a Kulcs-Soft Nyrt. CRM tanácsadója a CAS genesisWorld CRM szoftver kezelését tanítja majd. A képzésben tanít számos neves CRM szakember, pl. Damjanovich Nebojsa, elismert online marketing szakértő is.
(BrandTrend)