Kategória: Aktuális.

Az autóvásárlás hosszú távú befektetés lett a fejlett országokban is.

Az autóvásárlók átgondolták a prioritásaikat, az üzemanyag fogyasztás lett a legfontosabb szempont: az anyagi és a környezetvédelmi megfontolások egyaránt fontos szerepet játszanak.  

A Toyota márkanevét a beragadt gázpedálok esete tépázta meg. A vezetőség későn reagált a meghibásodásokra, végül mégis visszahívás lett a hosszas fontolgatás eredménye.
Peter Walshe, a Millward Brown global brand directora szerint: "A Toyota nagy erőfeszítéseket tett reputációjának javítása érdekében: hatalmas kommunikációs kampányba kezdett. A visszahívások 2009 végén kezdődtek, így a 2010-es kutatási eredményekben még csak a botrány tükröződhet, a pozitív kommunikáció eredménye még nem látszik. Valószínű, hogy a visszahívás gerjesztette negatív felhang még néhány hónapig érzékelhető lesz, azonban ettől függetlenül a Toyota egy erős márka. Minden kutatási eredményünk azt igazolja, hogy az erős márkák hamarabb talpra állnak a krízisből. Azok az autómárkák, amelyek képesek voltak vásárlói kötődést, bizalmat kialakítani, és folyamatosan innovatív termékfejlesztésről tesznek tanúbizonyságot, biztosan megmaradnak és a jövőben is fontos szereplői lesznek egy konszolidált autópiacnak."

A legfontosabb tanulságok:

A technológiai fejlesztések felértékelik a márkát a fogyasztó szemében 
A Ford vezető szerepre tett szert olyan innovációkkal, mint a Ford Econetic program: a CO2 kibocsátás csökkentésével; vagy a Microsoft által kifejlesztett hangvezérlésű Synch ellenőrzőrendszerrel. A Ford márkaértéke 19%-kal nőtt az előző évhez képest. A vállalat ismert az osztályon felüli designról, a praktikus ellátási láncról: az autókat azon a piacon, vagy ahhoz közel gyártják ahol az értékesítést is tervezik. A Ford jól használja a közösségi oldalakat: a Ford Fiesta bevezető kampányának része volt, hogy az első száz autót bloggerek kapták meg.

Néhány márka növelni tudta az értékét
A Ford mellett a VW tudott növekedni, márkaereje 20%-kal nőtt az előző évhez képest – ez az autóiparban látott legnagyobb mértékű növekedés! Összehasonlításképpen: az Audi 2%-ot nőtt! A Ford és a VW márka imázsához tartozik, hogy mindkét autót megbízhatónak találják, stílusos márkának, nemzetközi disztribúciós lánccal, német tervezéssel, és nem utolsósorban olcsóbban lehet hozzájutni, mint egy BMW-hez vagy egy Mercedeshez.

Növekedés a BRIC országokban
A tavalyi évtől kezdve Kína számít a világ legnagyobb autópiacának. A Ford eladta a Volvot a kínai Geely-nek, ezáltal a történelem során először gyártanak Kínában prémium márkát. Várható, hogy a jövőben minden nyugati márka érdeklődése Kína felé fordul majd.

A világ legértékesebb autómárkái 2010-ben:

auto_top100_brandz
Forrás: Millward Brown 

A 100 legnagyobb márka – BrandZ Top 100

13 mobilos cég a Top 100 márka között

Karizmatikus vezérigazgatók a Top 100-as márkák élén

(BrandTrend)