Kategória: Aktuális.

Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül közel hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR TELEKOM Zrt., Zelka Zrt., TARR Kft., TvNetWork Nyrt., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., Antenna Hungária Zrt. és HD Platform Kft.) február végén összesen 2,495 millió előfizetést tartottak nyilván, 8 ezerrel kevesebbet, mint egy hónappal korábban.

Februárban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 47,2 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat a januári 46,2 százalék után.

A digitális előfizetéseken belül 2010 februárjában 404 ezerről 421 ezerre nőtt a kábeltelevízióra, vagy IPTV-re előfizetők száma és 744 ezerről 757 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. Februárban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a januári 16,2 százalék után 16,9 százalékra nőtt a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése a januári 29,9 százalékról február végére 30,3 százalékra emelkedett, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya pedig 53,8 százalékról 52,8 százalékra csökkent.

A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi – ide sorolva az Antenna Hungária (AH) által működtetett előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése a januári 47,2 százalékról 46,3 százalékra, a UPC-é 24,9 százalékról 24,3 százalékra csökkent, a Magyar Telekomé pedig 22,5 százalékról 24,1 százalékra emelkedett.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma februárban 1,743 millióról 1,738 millióra csökkent, ezen belül az analóg előfizetések száma 22 ezerrel csökkent, míg a digitális előfizetések száma 17 ezerrel nőtt. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 34,7 százalékról 34,6 százalékra csökkent, a második Magyar Telekom részesedése 22,1-ról 22,3 százalékra, a harmadik DIGI-é pedig 12,3 százalékról 12,4 százalékra nőtt.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve – a UPC a piacvezető, a januári 31,8 százalék után február végén 31,5 százalékos piaci résszel. Februárban a korábban második DIGI piaci része maradt változatlanul 22,7 százalék, míg az eddig a harmadik Magyar Telekom (T-Home) 22,2 százalékról 22,8 százalékra növelte részesedését és ezzel a gyorsjelentésben a második legnagyobb szolgáltatóvá lépett elő.
(BrandTrend)