Kategória: Aktuális.

A tíz európai és ázsiai országban működő Ringier AG 1,3 milliárd CHF-os árbevételt ért el, ami 15,6 százalékkal kevesebb az előző évhez képest.

A Ringier Csoport 2009-es évéről szóló filmet itt nézhetik meg.

ringier_eredmeny_2009
Forrás: Ringier

A svájci piacon elszenvedett 9,5 százalékos árbevétel csökkenés mellett a kiadóvállalatnak nagyon jelentős árbevétel kieséssel kellett szembenéznie a kelet-európai országokban. Ezt a régió devizáinak gyengülése még tovább fokozta.

ringier_arbevetel_2009
Forrás: Ringier

112,3 millió CHF-os eredménnyel a digitális üzletágból származó bevételek matematikailag ugyan alacsonyabbak voltak az előző évhez képest (130,5 millió CHF), de az egyes termékek esetében mégis szinte minden esetben magasabb bevételre tett szert a kiadó. Például a blick.ch a decemberi 17,5 millió látogatójával Svájc leglátogatottabb hírportáljává vált és nyereséges volt. A digitális üzletág lecsökkent árbevételének magyarázata abban rejlik, hogy a Ringier másfajta számítási módszert vezetett be. A teljes árbevételen belül a digitális bevételek 8,7 százalékra nőttek.

ringier_online_2009

ringier__2_
Christian Unger, Michael Ringier, Mihók Attila (Foto:BrandTrend N97)
 
"A katasztrófális 2009-es év ellenére is a ringier sikeres volt. A jövőben új digitális megoldásokat is fel kell építenünk. Több olyan üzleti modellre van szükségünk, amely stabilizálhatja a bevételeinket, akár válságban is." – mondta Michael Ringier a kiadó elnöke.

Christian Unger CEO elmondta: "A Ringier jó úton halad, hogy vezető integrált média céggé váljon. 2009-ben nagyon gyorsan elkezdtük a költségek lefaragását. A törzs üzletágunkban ennek ellenére sokat beruháztunk, aminek az eredményei néhány év múlva lesznek láthatóak. Sokakvizíció történt, ahol ez nem sikerült, ott erős partnereket kerestünk."

Az Axel Springer és a Ringier fúziójáról Christian Unger nem bocsátkozott részletekbe, A leendő vállalat nevéről sem beszélt, mint mondta, még csak az aláírás történt meg. A versenyhivatalok döntéseit várják, ami 12 hónapig is eltarthat.

ringier__5_
Mihók Attila (Foto:BrandTrend N97)

Mihók Attila a Ringier Magyarország ügyvezető igazgatója a 2009-es médiapiacról számolt be: "A válság felgyorsította a trendeket, rászorítja a kiadókat a változásra. A recesszió elsősorban a magazin piacon okozott lapbezárásokat. Az onlin piacon bekövetkezett csökkenés mellett, jelentős fejlesztések történtek. Maradtak a bulvár, a sport, a női és az ifjúsági divíziók, közel az összes brand területén történt megújulás és jöttek ki új kiadványok."

A Ringier egyetlen lapot zárt be, az pedig a Tina. Érdekes, hogy a Tina Konyha viszont megmaradt.

hirdeto_piac_2009
Forrás: Ringier

A Ringier 2010-ben a print piac további csökkenésével számol, ennek ellenére a 2009-es eredménynél 50%-al magasabb profit szint elérésére számítanak.

A Ringier Magyarország eddigi története során először adott ki olyan CSR, azaz társadalmi felelősségvállalási jelentést, mely a Global Reporting Initiative (GRI) irányelveit veszi alapul. A cég különböző környezetkímélő irodai és nyomdai megoldásokkal csökkentette a környezetterhelését. A Ringier társadalmi tevékenységének fókuszában a hátrányos helyzetben lévők és gyermekek segítése állt. Vietnámban a Dariu Alapítvány a mikrohitelezési tevékenységéért újra díjat kapott. Programjával az alapítvány 12.000 családnak segített, hozzájárulva azok jobb megélhetéséhez a jövőben.
(BrandTrend)