Kategória: Aktuális.

Ezek azok a meghatározó negatív tényezők, amelyek akadályozzák a cégek és vele együtt az ország fejlődését. Ráadásul, a gazdasági válság is igen keményen megtizedeli e vállalkozói réteget. Éppen ezért, a 3 éve működő Kapcsolatépítő Üzleti Randi Klub úgy döntött, országos, ingyenes programot hirdet a magyar kis- és középvállalkozásokért, KÉZFOGÁS PROGRAM (KP) néven.

A bizalom a legfontosabb tényező, ami ma az országban hiányzik – fogalmazott a napokban egy olyan német üzletember, aki már 20 éve él Magyarországon.

alf_martienssenAlf Martienssen a Kapcsolatépítő Üzleti Randi Klubnak adott interjújában kifejtette: "Már egy telefonbeszélgetés során sem hiszi el senki, hogy az vagyok, akinek mondom magam. Ilyen gondolkodási alappal egy külföldi számára nem érthető, hogy ebben az országban miért kell cég- és anyakönyvi kivonattal együtt utazni annak, aki valamit el szeretne intézni. Ameddig a politikai erő egyértelműen nem a gazdaságért, hanem csak a politikai szereplők jólétéért küzd, addig a bizalom sem fog megjelenni. Ezért a legfontosabbak most azok a tettek, amelyek megteremtik a bizalmat a gazdaságban, a hazai vállalkozások között. Ezután, a fekete-fehér gondolkodásmódot kellene, hogy felváltsa az együttműködés alapelve. Ha ez sikerült, akkor véleményem szerint minden más is egyszerűbb lesz."

"A rendszerváltás óta eltelt években soha nem volt meg az a bizalom a gazdaság és a politika résztvevői között, ami stratégiai szövetséghez vezetett volna. Ez a bizalmatlanság még sokkal inkább jellemző a KKV szektorra, ami leginkább a rövid távú gondolkodásban ölt testet. A KKV vezetők – ha jól és okosan tették a dolgukat – sok mindent elérhettek. Ha ez most párosulna egy, a bizalmat támogató és a jövőre építő gondolkodással, akkor talán nagyobb esély van a felemelkedésre. Ez minden vállalkozásnak elemi érdeke." – zárta gondolatait a német üzletember.

Nem véletlen tehát, hogy Alf Martienssen is az április végén induló, számos szakmai szervezet közreműködésével megvalósuló, országos Kézfogás Program mellé állt, amelynek a célja, hogy a magyar kis- és középvállalkozások megismerjék és megtanulják, hogyan építsenek bizalmat cégük iránt, hogyan alakítsanak ki hatékony együttműködéseket. A Kézfogás Programról bővebb információt lehet találni a http://kezfogas.uzletirandi.hu weboldalon.
(BrandTrend)