Kategória: Aktuális.

Az MRSZ még 2008 végén pályázatot írt ki a Reklámhét megszervezésére, melynek eredményeképp idén – az első alkalommal tavaszi – Reklámhét megszervezését a Visioned és Merlin Communictions segíti.

"Nagyon örültünk a lehetőségnek, hogy dolgozhattunk a Reklám7-en, mert a diákok és a szakma megszólítása jelen esetben pont olyan készségeket igénylő feladat, amikben mi igazán jónak tartjuk magunkat. A rendezvényt ettől az évtől "bulikonferenciaként" szeretnénk pozicionálni, ennek jegyében színes, fiatalos partyvizuálba csomagoltuk a kreatív anyagokat, ill. kampány alappilléreként készítettünk egy "Reklám7 Rap"-et az Animal Cannibals-szel, amit többek között vírusfilmként a közösségi médiában fogjuk terjeszteni. A kreativitás fontosságára szeretnénk felhívni a szakma figyelmét, szeretnénk "leszámolni" az ötlettelen reklámokkal." – mondta el Kaizer Gábor, VISIONED stratégiai igazgatója.

A vírusfilm a Reklámhét honlapján, a reklamhet.hu-n is megtalálható.

"A Magyar Reklámszövetség megbízásából az 5. Reklámhét rendezvényszervezési feladatait a Merlin Events, a sajtókommunikációs feladatokat pedig a Merlin PR üzletágunk látja el. A háttérszervezési munkák mellett, ügynökségünk az előadók sorába is bekapcsolódik, így a Merlin Social Media szakértője a márkák rendkívül kényes pozíciójáról mesél majd érdekességeket a résztvevőknek." – mondta Wendler Tamás, a Merlin Communications Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

Az idei Reklámhét Budapesten a korábbi gyakorlattal szemben egy helyszínen belül lesz:
főtámogatóként a Corvin Sétány ad otthont neki – a napközbeni szakmai programok a Kristály
Torony legfelső szintjén, míg az esti programok a Grund Hostelben lesznek.
Az esemény kulturális jelentőségének elismerése, hogy a Nemzeti Kulturális Alap támogatásában részesül. A Reklámhét kommunikációs partnere pedig a T-Mobile, aki diákversennyel is hozzájárul a programokhoz: "Bízunk benne, hogy nemcsak a szűkebben vett szakmát, hanem a kommunikáció iránt érdeklődő egyetemistákat is sikerül pályázatunkkal a Reklámhét és a szakmai gondolkodás részesévé tennünk." – mondta el Liptay Gabriella, a Magyar Telekom Lakossági Üzletágának TMobile és T-Home márkákért felelős kommunikációs ágazatvezetője.

Az MRSZ felkérésére idén hivatalosan is Sas István a Reklámhét szakmai mentora, akinek
vezetésével alakította ki a Szövetség idén a programokat. Az esemény A reklám, amit szeretünk
alcímet kapta – nem véletlenül: a reklámszakma doyen-jének tartott Sas a programról úgy
nyilatkozott, hogy "bátran és jókedvűen felesel a reklám válságát előrevetítő jóslatokkal. Azt fogja
bizonyítani, hogy igenis van olyan reklám, amit lehet szeretni!"

A szakmai előadások között szerepelnek a már bevált Reklámhét-előadók, úgy mint Kaszás György, Papp-Váry Árpád, Fabricius Gábor vagy Réz András, viszont előadnak a Reklámhéten újnak számító személyek is: Martin Alles és Benesch Ferenc az Ogilvytől, Ráday Dávid a Proud-tól, Mányai Csaba vagy épp Törőcsik Mária.

Az előző évekhez hasonlóan lesz digitális délelőtt és délután, a gerilla kampányokat feldolgozó Harcosok Klubja és FÜGE-délelőtt is. Az MRSZ ezen kívül a szakmánkhoz csak részben vagy nem a klasszikus módon kapcsolódó szereplőket is felkért a program színesítése érdekében: így lesz ott Bojár Iván András művészettörténész, Benkó Sándor, a Bankó Dixieland
alapítója és vezetője, Boros Lajos, a Bumeráng műsorvezetője, illetve maga az aranyember, Klapka György.

Idén is lesz reklámzenei hétvége (április 24-25-én): a Neo Fm a Reklámhét hivatalos rádiós
partnere. De a zene nem csak így kap helyet a rendezvényen: április 21-én, szerdán három
reklámügynökségi zenekar is tiszteletét teszi egy-egy koncert erejéig a Grund Hostelben: az
Artistically Hamis (Carbon Group), a Gyula egyedül jön (Café Csoport) és a Richard touch me (DDB).
De nem csak ezzel a programmal kedveskednek a szakmabelieknek a szervezők: lesz squashverseny és csocsóbajnokság is.

A kampány egy vírusvideóra épül, melyet az Animal Cannibals-szel forgatott klipből készült:
http://www.youtube.com/watch?v=iaQzLbDKcBk

A kannibálok a 23-a estéjén rendezett záróbulin freestyle verseny keretében is reflektálnak kedvenc műfajunkra és a legjobb reklámfilmekre.

Ahogy az MRSZ, úgy a Reklámhét is országos: Debrecenben kiállítás, Székesfehérváron és Győrben egy napos szakmai program, Pécsett és Szegeden pedig több napos eseménysorozat várja a vidéki reklám iránt érdeklődő embereket. Idén először Baja is bekapcsolódott a rendezvénybe, így összesen Pest mellett 6 vidéki városban zajlik a kreativitás ünnepe.
Részletes program és egyéb tudnivalók: www.reklamhet.hu
(BrandTrend)