Kategória: Aktuális.

A központ feladatköre egyebek között a hálózati technológiák tesztelésére, a Magyar Telekom vállalati ügyfeleit célzó szolgáltatások fejlesztésére, valamint demó- és képzési tevékenységekre terjed ki. A központ munkájába a Magyar Telekom rendszermérnökei és termékfejlesztési szakértői is bekapcsolódnak.

"Az innováció régóta központi szerepet játszik a Magyar Telekom stratégiájában, így az elmúlt években számos egyedülálló informatikai és távközlési szolgáltatással jelenhettünk meg a hazai piacon. A Ciscóval való együttműködésünknek köszönhetően a lakossági és a vállalati ügyfeleink a legújabb hálózati technológiák és megoldások előnyeiben részesülhetnek." – mondta Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója.

A tervek szerint a központot a legújabb Cisco technológiákkal szerelik fel, így egyebek mellett a Cisco TelePresence virtuális tárgyaló, a Cisco Webex együttműködéses platform, a Cisco Unified Communications egységes kommunikációs rendszer, a Cisco UCS egységes adatközponti megoldás, valamint a legújabb fizikai biztonsági és videó-felügyeleti rendszerek kapnak helyet.

"A közös munka révén már eddig is számos újdonság látott napvilágot, így például az elmúlt évben a Magyar Telekom a Cisco technológiára épülő menedzselt együttműködési szolgáltatásokat mutatott be. A most bejelentett innovációs központ az új szolgáltatások fejlesztéséhez és piacra jutásának felgyorsításához járul hozzá." – emelte ki György László, a Cisco Magyarország ügyvezető igazgatója.

A fejlesztőközpontnak a Magyar Telekom leányvállalataként működő KFKI Hun utcai épülete ad otthont. A KFKI Cisco Gold partneri illetve Cisco TelePresence Authorized Technology Provider partneri minősítéssel rendelkezik.

A központban felállításra kerülő Cisco TelePresence tárgyaló révén a szakemberek a világ több mint 200 városával teremthetnek kapcsolatot és férhetnek hozzá a Cisco nemzetközi termék- és szolgáltatásfejlesztési szakértői erőforrásaihoz.

Az innovációs központ várhatóan nyár elején kezdi meg a működését. A központban folyó munkára épülő első szolgáltatások a Magyar Telekom várakozásai szerint már 2010-ben megjelenhetnek a piacon.
(BrandTrend)