Kategória: Aktuális.

mrsz_1

mrsz_2

mrsz_3

mrsz_4

mrsz_5

mrsz_6

mrsz_7

Az internetes költésekre vonatkozóan idén nem kértek külön becslést, ugyanis az IAB az MRSZ
adatszolgáltatóinál nagyobb körben végzi az adatgyűjtést (az MRSZ adatszolgáltatóinak többsége is szolgáltat adatokat az IAB részére), így elfogadják az IAB számait. Ez lehetővé teszi, hogy Magyarországról azonos online költési adatok szerepeljenek minden fórumon.
Növelték az adatszolgáltatók számát minden médiumtípusnál.
A korábbinál részletesebb bontást kértek – lehetőség szerint – a nyomtatott sajtónál, televíziónál,
rádiónál.
Az egyes médiumok szakértőivel konzultálva kiegészítették a módszertani leírást.
A becsült forgalom a nettó, vagyis kedvezményekkel csökkentett, de az ügynökségi jutalékot
tartalmazó forgalom, amibe csak a valós pénzmozgás számítódik bele. Vagyis a barterrel
számlaértéken, az ingyenes társadalmi célú reklámmal, a kompenzációval stb. nem
számolnak. (A rádiónál és a televíziónál az SMS-ből és telefonos hívásokból származó bevétel
nem képezi részét)

Médiatípusonként a becsült forgalmi adat a következő médiumokat tartalmazza:
TELEVÍZIÓ:
ORSZÁGOS KERESKEDELMI ÉS KÖZSZOLGÁLATI CSATORNÁK.
KÁBEL/SATELIT: kábel és satelit csatornák valamint a helyi kábel televíziók.
SAJTÓ: az ADEX-ben vizsgált lapok köre a hirdetési lapok, ingyenes lapok (Szuperinfó,
Budapesti Piac, Helyi Théma, önkormányzati lapok)
KÖZTERÜLET: közterületen vagy magánterületen lévő óriásplakát, citylight, járműreklám,
oszlopreklám, kandeláber hirdetés, épületháló v. matrica, feszített fólia, fényreklám,
kisplakát (metró mozgólépcső melletti, járműbelső, Mahir-oszlop, telefonfülke). Indoor
eszközök nem, kivéve, ha az óriásplakát vagy citylight.
RÁDIÓ: országos kereskedelmi és közszolgálati, valamint budapesti, vidéki regionális adók
és a helyi rádiók.
MOZI: minden mozi, ahol reklámozásra van lehetőség.
(BrandTrend)