Kategória: Aktuális.

resized__250x54_panegycolor 

PAN_h_pos_3D_c_200mm

resized__250x113_telenor

Ezzel összhangban a Telenor bejelenti a Digitális Magyarország koncepció iránti elkötelezettségét, amely gazdasági és társadalmi téren is segít kiaknázni a mobilinternetes kommunikációban rejlő lehetőségeket.

A Telenor által közzétett felmérés eredményei szerint az internet jövőbeni terjedése számottevően növelheti a GDP-t azáltal, hogy mintegy 88 ezer új munkahelyet teremt a hagyományos és új, kreatív iparágakban, és akár 44 ezer új vállalkozás elindításához is vezethet a 2020-ig tartó időszakban.

A felmérés azt prognosztizálja, hogy az internetezés – nagyrészt a mobil szélessávú technológiának köszönhető – terjedése nyomán 2020-ra mintegy 5,7 millió előfizető, azaz a háztartások 91 és a cégek 96 százaléka rendelkezik majd internet-hozzáféréssel, amelyek 54 százaléka vezeték nélküli technológia lesz majd. Ez tekintélyes, mintegy 805 milliárd forintos többlet adóbevételt hozhat a költségvetés számára, valamint jelentősen emelheti a szociális, oktatási és egészségügyi szolgáltatások színvonalát, továbbá a hátrányos helyzetű csoportok és a vidéki területeken élők számára is elérhetővé teszi az internetet.

A Boston Consulting Group által készített jelentés rámutat, hogy a digitális infrastruktúra vezeték nélküli és mobil technológián alapuló fejlesztése katalizátorként ösztönzi a gazdasági és társadalmi átalakulást, ezért azt javasolja az ország vezetésének, hogy a folyamat felgyorsítása érdekében reformokkal segítse a versenybarátabb szabályozói környezet kialakítását.

A Telenor Digitális Magyarország kezdeményezésben vállalt vezető szerepét demonstrálva a cég felvázolta jövőképét a mobil szélessávú internet fejlődéséről, amelynek során a legújabb Telenor M2M (machine-to-machine) technológiák gyökeresen átformálják a városi és vidéki életformát.

A Digitális Magyarország kezdeményezés megvalósításába bevont szakmai partnerek többek között: a Microsoft, az IBM, az SAP Hungary, a HP, a Promedcom és az Omron Healthcare Magyarország, az Alcatel Lucent Hungary, a MOHAnet, a CompuGroup CEE GmbH, a MultiAlarm, a Szegedi Tudományegyetem, a Pannon Egyetem Informatikai Kara, az Óbudai Egyetem, a Corvinus Egyetem, a Nokia Siemens Networks, az Ericsson, a Huawei, a Cisco, a ZTE, az NSN, a NEC, a Dell, a Lenovo, az Acer, a HTC, a RIM, a Wavecom és a Cinterion.

A projekt arra keres választ, miként segítheti elő a mobil szélessávú internet a mobil munkavégzés, a szállítmányozás és a logisztika, az élelmiszeripar és a mezőgazdaság, a közszolgáltatások (pl. az egészségügy és az oktatás) fejlődését, valamint a társadalmi esélyegyenlőség és a közbiztonság javítását. Ennek érdekében 16 kísérleti projekt indul különböző magyarországi településeken. Ezzel kapcsolatban a Telenor később közöl részleteket.

A Telenor szeretné elérni, hogy Magyarország lakosságának többsége hozzáférhessen mobil szélessávhoz 2013-ra, és hogy 2020-ra általánosan elérhetővé váljon a mobil szélessáv. E cél szolgálatába állítja a Telenor Csoport egyesített erejét, például a Telenor Connexion megoldásait, amelyekkel az egyéni és üzleti felhasználók a világ bármely pontján mobil szélessávú interneten keresztül érhetik el és működtethetik a kívánt eszközöket, gépeket és járműveket.

Anders Jensen, a Pannon vezérigazgatója elmondta: "2010 az az év, amikor feltárjuk vállalatunk ambíciónak valódi távlatait és felvázoljuk jövőképünket az Európa tudásalapú gazdaságának szívében elhelyezkedő digitális Magyarországról. A Pannonról Telenorra váltás hangsúlyosan kifejezi szándékunkat. A Magyarország előtt álló lehetőségek nem válhatnak valóra az új ötletek és az új technológia korában gyökerező, nagy horderejű változások nélkül. Mint felmérésünkből is kiderül, a magyar gazdaságnak minden esélye megvan a növekedésre, ha a jövőben is folytatja gazdag innovációs hagyományait és megőrzi vállalkozó szellemét. Határozott törekvésünk, hogy értékeinkkel összhangban bekapcsoljuk előfizetőinket a jövő vérkeringésébe. A Telenor új termékek és szolgáltatások egész sorát mozgósítja, hogy egyszerű, intelligens és megfizethető hozzáférést biztosítson a magyaroknak a mobil technológiához. Nemzetközi gondolkodásmóddal, de magyar szívvel folytatjuk tovább működésünket. Ezzel párhuzamosan csökkentjük költségeinket és átcsoportosítjuk beruházásainkat a gyorsan növekvő mobil technológiák területére. Tesszük ezt azért, mert a mobilinternet mindent megváltoztat – viselkedésünket, vásárlási és utazási szokásainkat éppúgy, mint tanulási módszereinket vagy kommunikációnkat. A felhasználókat a mobilinternet segítségével mentesítve a kötöttségek alól tudjuk mozgósítani az energiát a közigazgatás, a társadalom és a gazdaság átformálására. Itt az ideje, hogy valóra váltsuk a Digitális Magyarország ígéretét. Ennek első lépéseként felvesszük a Telenor nevet és csatlakozunk a vezető pozíciójáról, innovativitásáról és globális jelenlétéről ismert Telenor márkához."
(BrandTrend)