A 2010-es év a NOL-nál is a web2-ről szól, elsősorban a Facebook, illetve a Twitter hálózat kiépítéséről, illetve bővítéséről.
A jelenleg már bő félmilliós hazai Facebook közösség a tavaly szeptemberben létrehozott rajongói oldalon közvetlenül is elérhetők a NOL tartalmai. A rajongói oldalon nem csupán a NOL csapat által válogatott cikkek, videók érhetők el, de gyakorlatilag valamennyi szolgáltatásuk egy kattintással: a teljes hírfolyamu RSS-ben, a NOL Twitter csatornája, a NOL Blog, illetve a NOLTV legfrissebb posztjai, ajánlók a képgalériából és interaktív infografikákból; nem utolsó sorban pedig a Hírmátrix. A tartalmakat népszerűség alapján rangsoroló, vizuálisan megjelenítő Hírmátrix (hirmatrix.hu) önálló alkalmazásként is fut a Facebook-on (facebook.com/hirmatrix), a NOL oldaláról pedig közvetlenül is beágyazható bármely honlapra, blogba.
A mobiltelefonok fejlődésének köszönhetően, a NOL hírfolyama akár egy RSS olvasó telepítésével, akár egy twitteres alkalmazással, vagy a Facebook-widgeten keresztül is azonnal elérhető. A mikroblog-szolgáltatásokat tekintve a NOL-csatornát a Twitteren (twitter.com/nolhu) követők száma is szépen növekszik, és sikeresnek mondható az Orbán Viktor, illetve Bokros Lajos évértékelőjén tesztelt új szolgáltatás is: a NOL főoldalán, illetve az új Voks oldalon látható Twitter-dobozban követők – az éppen aktuális témához kapcsolódó címkéket használva -, valós időben kommentálhatják a fontosabb eseményeket, illetve követhetik a munkatársak beszámolóit. A jövőben még szorosabbra fonják a nyomtatott, illetve on-line közösségeik, tartalmaik kapcsolatát.
(BrandTrend)