A kkv Marketing Expo az év legnagyobb kkv-marketing eseményének ígérkező rendezvény
különlegessége, hogy szakítva a hagyományos kisvállalati konferenciák koncepciójával, az egész napos előadások mellet szakmai kiállítással és vásárral egészül ki. A Marketing Expo
(www.marketingexpo.ho) célja, hogy ne csak bemutassa a legfrissebb kisvállalati marketing eszközöket és stratégiákat, hanem a kiállítók segítségével pedig máris el lehessen kezdeni az konferencián elhangzottak kivitelezését.
Hogyan módosítsa a marketing tervét a választások miatt egy kis- és középvállalat?
"Az új vevők szerzésére irányuló marketing stratégiákat januártól március közepéig érdemes kifuttatni, mert a választási kampány alatt, majd pedig a választásokat követő "médiazajban"
az új vevők figyelmét szinte képtelenség lesz felkelteni." – tanácsolja a kisvállalati marketing szakértő.
A választások zaja alatt kizárólag két réteg felé lehet sikeresen marketingezni: az egyik a meglévő ügyfelek, akikkel a cégnek közvetlen kapcsolata van telefonon, email-en, direkt reklámon keresztül. A másik pedig egy olyan réteg, amely 2009-ben rendkívüli növekedést mutatott.
A válság új célpiacot hozott létre
Rendkívüli módon megnőtt az elvesztett vevők felé folytatott kommunikáció jelentősége, mivel a válság hatására ebből a rétegből "túltermelés" van, szinte minden ipari szektorban. Ugyanakkor csökkent a cégek száma is: 15 ezer cég ment tönkre 2009-ben, 31%-kal több mint korábban. Ezért a saját elveszített vevőink mellett lehetőleg a konkurencia elveszített vevőit is igyekezni
kell megszerezni. Ez önmagában elég lehet ahhoz, hogy egy cég pótolja a válság miatt kiesett forgalmat. Ezért a 2010-es marketing tervben kiemelt helyen kell szerepelnie az elvesztett vevőket célzó eszközöknek: minden hónapban érdemes exkluzív ajánlatokkal
megpróbálni visszacsábítani azokat a vevőket, akiket a cég 2009-ben elveszített.
(BrandTrend)