Kategória: Aktuális.

A köztelevízió új megjelenését minimális költségráfordítással, az MTV promócióval és videografikával foglalkozó belső munkatársai, a Kálmán Mária arculati vezető és Vida Zoltán videografika vezető irányította stáb tervezte és készítette el. Az arculathoz kapcsolódó zenét Hrutka Róbert jegyzi: ő az egyedüli, aki nem tévés.

MTV2010_SATION_ID_02

Az új arculat a kereskedelmi csatornák diktálta trendtől elkülönülő, egyedi képet fest a Magyar Televízióról. A közszolgálatot színes, sokrétű, az élet minden oldalát megvilágítani szándékozó szolgáltatásként, a Magyar Televíziót pedig nagy múltú, de folyton megújuló műsorszolgáltatóként mutatja be letisztult képekben. Az MTV új megjelenése a mai trendre jellemző harsány, vibráló, hivalkodó szín- és formavilággal ellentétben nyugalmat, megfontoltságot sugall, illetve a "rész az egészben" filozófiájára építve a nemzet összetartozását közvetíti.

MTV2010_SATION_ID_03

Az egyes műsorok között egyetlen hosszú, folyamatos kameramozgást imitálnak majd a reklámokból, műsorajánlókból, társadalmi célú hirdetésekből, korhatár-jelzésekből és egyéb elemekből felépülő blokkok. Az új dizájnban népi motívumok helyett magyarországi és határon túli városok, jellegzetes tájképek jelennek meg, amellyel az érzelmi azonosulás lehetőségét kínálja fel, a nemzet összetartozására világít rá az MTV. Az új grafikai dizájnelemek a változatlanul hagyott m1 és m2 logókból indulnak ki és azokba térnek vissza, a két csatorna alapszínei továbbra is a kék (m1) és a narancssárga (m2) maradnak.

Mivel az új dizájnt ugyanaz a szakembergárda készítette, mint a Magyar Televízió műsorainak főcímeit, illetve a műsorokat népszerűsítő ajánlókat, promóciós blokkokat, az arculatváltás után a korábbinál homogénebb, letisztultabb összképet közvetít majd magáról a köztelevízió. A tervek szerint az arculatépítés a Magyar Televízió teljes megjelenésére kiterjed majd.

A Magyar Televízió legutóbb 2006 márciusában újította meg arculatát, akkor a magyar népművészet grafikai elemeit felhasználva készítettek bátor, modern megjelenést a köztévének az arculatváltásra kiírt meghívásos pályázaton nyertes cégek. Munkájukkal a szakma egyöntetű elismerését vívták ki – az m2 megjelenését például az Arculat és Identitás című, a hazai tervezőgrafika kiemelkedő munkáit elemző, idén tavasszal bemutatott tanulmánykötetbe is beválogatták.
(BrandTrend)