Kategória: Aktuális.

Ezzel szemben akadnak olyan cégek is, akik a kevesebből többet kihozva, a bizonytalan foglalkoztatási környezet ellenére is fejlesztik munkavállalóikat.
 
A két eltérő stratégia próbája a felfutás időszaka lesz, amikor a gazdasági válság alatt hozott HR döntések elkezdik éreztetni hosszú távú hatásukat és megmutatkoznak a jó képességű munkavállalókért folytatott harc nyertesei és vesztesei.

"Azokból lesznek győztesek, akik mindvégig hajlandók voltak anyagi áldozatokra munkavállalóik érdekében és új lehetőségeket kínáltak dolgozóik számára. Némelyik angol szupermarket-lánc esete remek példa arra, hogy megéri merész személyzeti döntéseket hozni, hiszen így sikerült különböző ágazatokból, minden szintről átcsábítaniuk a legjobban teljesítő kollégákat, ezáltal gondoskodni tudtak a vezetői utánpótlásról." – mondta Michael Rendell, a PricewaterhouseCoopers Humán Erőforrás Szolgáltatások részlegének globális vezetője.

A PwC jelentése 2020-ból tekint vissza: elmeséli, miként vészelte át három fiktív szervezet a jelenlegi válságot, kifejezetten humán stratégiáikra koncentrálva. Mindhárom helyzetelemzés ugyanarra a következtetésre jut: mialatt elkezdődik a globális gazdaság stabilizálódása, a vállalatoknak meg kell vizsgálniuk, hogy HR terveik – amelyek felölelik a dolgozók toborzási, javadalmazási, megtartási, ösztönzési, oktatási és nyugdíjazási módjait -, vajon megfelelnek-e a jövőre nézve is.

"A lakosság elöregedése teljesen új kihívást fog jelenteni a munkáltatók számára, hiszen gondoljunk csak bele, nagyjából tíz év múlva akár négy különböző korosztály is együtt dolgozhat majd a munkahelyeken. A HR stratégiák sikere, vagy kudarca döntő hatással lesz arra, hogy mely szervezetek válnak a következő évtized nagy márkáivá, legjobb munkáltatóivá." – mondta Szilágyiné Gombos Andrea, a PricewaterhouseCoopers budapesti irodájának HR vezetője, aki azt is kiemelte, hogy a humán erőforrással kapcsolatos mérések szerepe soha nem volt annyira fontos, mint ebben az időszakban.
(BrandTrend)