Kategória: Aktuális.

A helyi rádiók vezetői kíváncsian várják, hogy a két új adó milyen formátummal rukkol elő, ha több lesz a beszélgetős műsor, akár jelentősen megváltozhatnak a hallgatottsági adatok is, ez pedig együttjárhat a reklámpiac átrendeződésével – mondta Radetzky András. Ha ez bekövetkezik, akkor a reklámügynökségek vélhetően sokkal óvatosabban nyúlnak majd a két új adóhoz, ez pedig a helyi rádiók malmára hajthatja a vizet. Az első hetekben az újdonság ereje biztos sok hallgatót generál majd, de csak néhány hét (hónap) alatt áll majd be a tényleges hallgatottság.

Az elnök szerint két profi kereskedelmi adó indul a Danubius Rádió és a Sláger helyén, nem pedig politikai beszélgetős műsorokon alapuló csatornák, ahogy azt a sajtóban beharangozták.
2008-ban a teljes rádiós reklámpiac 12 milliárd forintot tett ki, ebből 2 és fél milliárdos bevétel jutott a helyi rádióknak. Zömében a helyi vállalkozók reklámjaiból, de az ügynökségektől is összesen nagyjából 700 milliós megrendelés futott be a helyi adókhoz. A rádiós szakma most arra számít, hogy ez a 700 millió forintos bevétel emelkedik meg, akár 25-30 százalékkal is.
(www.index.hu)