A szakemberekből álló zsűri a Magyar Szabadalmi Hivatal adatbázisából választja ki az év Superbrandjeit, a Nielsen pedig feltárja a programban résztvevő márkákról a fogyasztók, illetve az üzleti élet döntéshozóinak véleményét.
A márkaérték jelentőségét a kereskedelem közvetíti a gyártók felé. A kereskedelmi vállalatok felső vezetőinek legfontosabb igénye gyártó partnereikkel szemben, hogy ismert, keresett, eladható márkatermékeket állítsanak elő. Ez a szempont 1-től 100-ig terjedő skálán 96 pontot kapott, amikor a Nielsen legutóbb felmérte a kereskedők partnereikkel való elégedettségét. Közvetlenül ezután következik 94 ponttal, fontosság tekintetében a szállítások precíz volta, hogy azok egyezzenek a rendeléssel. Összesen 50 tényező fontosságát rangsorolták a megkérdezett kereskedők.
A gyártók jól megfelelnek márkáikkal az elvárásoknak. A kereskedők ugyanis az 50 szempont közül legelégedettebbek a felkínált márkák ismertségével, keresettségével és eladhatóságával. 1-től 5-ig terjedő skálán 4,6 pontra értékelik a márkaválasztékot. Utána, az elégedettség szerinti sorrendben, 4,5 ponttal következik, hogy a gyártók a vonalkódokat a kereskedelmi vállalatok rendszerei számára elfogadható módon kezelik.
A márkaérték a szolgáltatóknál is nagy mértékben befolyásolja egy vállalat piaci pozícióját. Ezt támasztják alá a Nielsen eQ módszerével végzett korábbi felmérések. Például egy bank ügyfeleinek elkötelezettségét első sorban az árazás, kapcsolattartás és termékpaletta határozza meg. Az imázs legfontosabb tényezői a rugalmasság és ügyfélbarátság.
Ha nagy a márkaérték, akkor az ügyfelek zöme elkötelezett.
A Superbrands program keretében a kitüntetett márkákat mind a fogyasztók körében, mind a piac szereplői körében hatékonyan népszerűsítik. A díjazottak részt vesznek egy kollektív márkakampányban, ami közel 500 óriásplakátot jelent, továbbá mintegy 150 millió forint értékű médiafelületet, illetve műsorpercet hirdetések és cikkek számára. Így olyan sok média-megjelenést érnek el, amit egyébként egyedül nem tudnának megoldani.
(BrandTrend)