Európa a világ első igazán mobil kontinense, hiszen a mobiltelefon-előfizetések száma meghaladja a lakosok számát (a penetráció mértéke 119%-os). Európa további eredményeket is elérhet, amint a digitális technológián felnövő fiatal nemzedék a növekedés és az innováció irányába ható, jelentős tényezővé válik a piacon. A digitális gazdaságban rejlő lehetőségek kiaknázása elengedhetetlen ahhoz, hogy Európa tartósan kilábaljon a válságból. A Bizottság a a nyilvánossághoz fordul azzal a kérdéssel, hogy az EU-nak milyen jövőbeli stratégiát kellene elfogadnia a digitális gazdaság felpörgetéséhez.
"Európa digitális gazdasága hatalmas bevételeket termelhet valamennyi ágazatban. Ahhoz azonban, hogy ezt a potenciált fenntartható növekedésre és új munkahelyekre tudjuk váltani, a kormányoknak irányt kell mutatniuk olyan, összehangolt politikák elfogadásával, amelyek lebontják az új szolgáltatások előtt álló, meglévő akadályokat" – nyilatkozta Viviane Reding, az EU információs társadalomért és médiáért felelős biztosa. "Élnünk kell az európaiak új generációjában rejlő lehetőségekkel, amely nemzedék hamarosan megkerülhetetlen tényezővé válik az európai piacon. Ezek a fiatalok intenzív internethasználók és emellett rendkívül igényes fogyasztók. Ahhoz, hogy felszabadítsuk a "digitális generációban" rejlő gazdasági potenciált, a digitális tartalmat könnyen hozzáférhetővé kell tennünk."
A közzétett jelentés ismerteti a Barroso elnök vezette Bizottság által öt éven keresztül folytatott uniós politika eredményeit, amely a legújabb kommunikációs technológiák, az új hálózatok és szolgáltatások, valamint a kreatív médiatartalom előmozdítását tűzte ki célul.
(BrandTrend)