Kategória: Aktuális.

Takács sajtótájékoztatóján felhívta a figyelmet a napjainkban joggal mind népszerűbb mobilinternet-szolgáltatásra és a szolgáltatás igénybevételekor előforduló váratlan helyzetekre. Mivel a mobilinternet új technológia, az ügyfelek elégedettségéhez fokozottan fontos az előzetes tájékozódás, az alapos tájékoztatás, azaz a tudatos fogyasztói magatartás mellett a felelős szolgáltatói magatartás is.

Mint mondta, a mobiltelefon-előfizetéshez járó "Start" csomagok forgalmi díjai nagyon magasak. Így ha nem figyelünk, az árak akár száz vagy ezerszeresek is lehetnek más mobilinternet-csomagokban meghatározott díjakhoz képest.

Az általa felhozott példa szerint az index.hu nyitóoldalának letöltése mindhárom szolgáltató 5 GB-os csomagját választva mintegy 1,5-2 forintba kerül, a forgalmi korlátot túllépve viszont a letöltés 10-15 forint, előfizetés nélkül pedig ugyanennek az oldalnak a letöltése akár 2000 forintba is kerülhet.

Takács Péter emlékeztetett arra is, hogy a nyári, utazási időszak közeledtével belföldön a határok mentén oda kell figyelni a szándékolatlan barangolás elkerülésére, hogy megelőzhessük a későbbi kellemetlen meglepetéseket.

Hozzátette, hogy egyelőre a mobilinternetezés roaming-környezetben meglehetősen drága, de várhatóan nyártól, az Európai Uniós szabályozás életbelépéstől, az Unión belül a jelenleginél alacsonyabb árak megjelenésére lehet számítani – ugyanakkor nagyon fontos, hogy a belföldi mobilinternet-előfizetések nem vonatkoznak a külföldi használatra, így külföldi utazás előtt mindig célszerű a tarifákat ellenőrizni a szolgáltatóknál, vagy a TANTUSZ honlapon.

2005-ben a mobiltarifa-kalkulátorral indult, de már szinte a teljes hírközlési piacot lefedő TANTUSZ kibővítéséről a HFJK elmondta, hogy immár az "Internet" alkalmazás részeként megjelennek a mobilszolgáltatók 3G-s ajánlatai, a "Televízió" alkalmazás kibővült a csatornakínálattal és elindult a TANTUSZ Több az egyben is.

A "Több az egyben" alkalmazás az összecsomagoltan kínált double/triple play szolgáltatásokat, illetve az egy földrajzi helyen, egy szolgáltató által külön kínált, de akár együtt is igénybe vehető szolgáltatásokat vonultatja fel, megkönnyítve a fogyasztóknak a választást.
(BrandTrend)