Kategória: Aktuális.

A közszolgálati hagyományoknak megfelelően ezúttal is első kézből értesülhetnek a Magyar Televízió nézői az euroképviselő-választási kampány eseményeiről. Medveczky Balázs, az MTV ügyvezető alelnöke létrehozta a Magyar Televízió Választási Irodáját. A testületet felügyeli a jogi normák és műsorkészítés szakmai szabályainak maradéktalan betartását az Európai Parlament magyar képviselőinek megválasztásának időszakában. A bizottság felállítását indokolta, hogy Sólyom László köztársasági elnök beláthatóan rövid időn belül kiírja a választást.

"A Magyar Televízió hír- és hírháttér műsoraiban megfelelő felületet biztosít az EP-választás és az azt megelőző kampány eseményeinek ismertetésére. A vezető nemzeti közszolgálati televízió célja, hogy a polgárok tényszerű és kiegyensúlyozott műsorokban követhessék a történéseket, a pontos és sokoldalú információk birtokában pedig felelős döntést hozhassanak" – mondta Medveczky Balázs. "A tévés szakemberekből álló, a hírigazgató vezette Választási Iroda hatásköre a választás televíziós előkészítésével és lebonyolításával összefüggő munka megszervezése, beleértve az MTV műsorrendjének kialakítását, a pártatlan, tárgyilagos, tényszerű tájékoztatás feltételeinek megteremtését és ellenőrzését" – szögezte le az MTV ügyvezető alelnöke.

Medveczky_Balazs_MTV

A kampányidőszakban a hétköznaponként jelentkező Az Este című műsor tematikus adássorozatban foglalkozik az EP-választással, a választáson induló pártokkal és jelöltekkel, akikről várhatóan 2009. június 7-én a szavazóhelyiségekben kell dönteni. Ügyelve a kiegyensúlyozottságra, a többi hír- és hírháttér műsorban (Híradó, A szólás szabadsága, Szempont) az MTV szintén lehetőséget biztosít a hazánkat érintő európai uniós kérdések sokoldalú elemzésére, a pártok érveinek kifejtésére és jelöltjeik bemutatkozására, ezzel is segítve a szavazók tájékozódását. Az MTV törvényi kötelezettségénél fogva közzéteszi a politikai hirdetéseket is.

A szavazás éjszakáján, az urnák zárásától élő műsorban számol be az MTV a részvételi arányokról, majd közvetíti a választási eredményeket, ahogyan tette azt 2006-ban az országgyűlési és önkormányzati választások, illetve 2008-ban a népszavazás idején.

Objektív mérőszámként a nézettségi adatok is azt mutatják, hogy az ország, az állampolgárok szempontjából kiemelkedő közéleti események idején megsokszorozódik az igény a mértékadó közszolgálati tájékoztatásra, és a nézők fokozott figyelemmel fordulnak a nemzeti főadó, a Magyar Televízió felé. A 2008-as népszavazás idején is meghatározó szerepe volt az m1-nek és az m2-nek. A háromórás műsorfolyamba, a két csatornán összesen több mint 3,5 millióan kapcsolódtak be.
(BrandTrend)