Kategória: Aktuális.

Az elbírálás rövidebb idő alatt zajlik majd, hiszen az ünnepélyes díjátadó időpontja nem változik, arra a Magyar Sajtó Napja alkalmából a március 12-én és 13-án Gödöllőn, a Szent István Egyetemen megrendezett Felsőoktatási Média Konferencián kerül majd sor.

A szakmai zsűri véleménye mellett az Év Campus Honlapja kategóriában közönségszavazás keretein belül minden érdeklődőnek lehetősége van formálni a végeredményt. A pályázatra jelentkező web felületeket a MESE honlapján lehet megtekinteni, szavazatokat pedig egészen március 10-ig várnak.

Varga István, "Az Év Honlapja" díj alapítója, az Év Campus Honlapja pályázat zsűritagja kérdésünkre legfontosabb célnak a hagyományteremtést nevezete. "Fel szeretnénk hívni az intézmények figyelmét, hogy kommunikációjukban egyre növekvő szerepe van az online tájékoztatásnak." A zsűritag elmondta, hogy természetesen nem titkolt szándékuk versenyt generálni a felsőoktatási intézmények között, mert a megmérettetés fejlődésre ösztönöz. "A hallgatói honlapoktól pedig azt várnám el, hogy átláthatóak, informatívak és szakmaiak legyenek, olyan honlapokra van szüksége ma a hazai felsőoktatásban tanuló hallgatóknak, amelyek kellő rálátással bírnak az őket érintő kérdésekben."

Az eddig beérkezett pályázatok között sok főiskola és egyetem képviselteti magát. Megmérettetik például Semmelweis Egyetem, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola, Pécsi Tudományegyetem több portálja, a Kodolányi János Főiskola webes felülete mellett több kisebb honlap is.

Román Balázs, a Kreatív online főszerkesztője,  zsűritag így nyilatkozott: "Az eddig beérkezett pályázatok áttekintése után úgy látom, elég nagy a szórás, nagyon sokféle típusú oldalt neveztek, a klasszikus kilencvenes évek végi szembántó oldalalak mellett vannak kifejezetten előremutató layoutot használó kellemesen letisztult portálok is."
Román Balázs megosztotta velünk, hogy zsűritagként milyen szempontokat vesz majd figyelembe az elbírálásnál. "Az első benyomás mindenképpen a weboldal formai elemeiből áll össze, ez azt jelenti, hogy mennyire tud újat mutatni vázszerkezetben, tartalom elosztásában, az egy funkciók elérhetőségében. A második legfontosabb szempont a kezelhetőség, a felhasználók logikus kiszolgálása." Ez alatt az értendő, hogy a weboldal készítőinek megfelelően kell rendszerezni és súlyozni az információkat. Román Balázs a tartalmi szempontokat is mérlegelni fogja. "Fontos, hogy mennyire töltötték fel releváns információkkal az oldalt, hogy hallgatóként az iskola/kar iránt érdeklődő kívülállóként mit találok a honlapon. A tartalom értékelésénél is fontos szempont a kép/szöveg arány, az oldal tartalmi pozicionálása, valamint, hogy az mennyire passzol az olvasók vélt igényeihez."

Varga István, az Educatio Kht. egykori kommunikációs igazgatójának véleménye szerint jelenleg két csoportról beszélhetünk az intézmények között. Akik már felismerték az online marketing jelentőségét, és azok, akik majd a jövőben döbbennek rá lemaradásukra. Az intézmény honlapja egy stratégiai sorozat-fegyver a felvételizni szándékozókért vívott harcban. S hogy funkciójukban mit vár el a zsűri a beérkező honlapoktól? "A nagy múltú intézményeknek olyan webes kommunikációt kell folytatniuk, amellyel megerősítik az őket választók döntését, ugyanakkor a kisebb intézményeknek ösztönözniük, orientálniuk kell leendő hallgatóikat, hogy valóban őket merjék választani." – fogalmazott Varga István.

A pályázat alapítójának – a Magyar Egyetemi és Főiskolai Sajtó Egyesületnek – szakmai partnereinek – Magyar Reklám Szövetség, Magyar Marketing Szövetség – és védnökének – a Diákhitel Központnak – a versennyel kiírással célja a hazai felsőoktatási portálok bemutatása és népszerűsítése. A meghosszabbított határidővel tehát még egy hetük van azoknak, akik büszkék saját honlapjukra és úgy gondolják, hogy szívesen részt vennének a megmérettetésben. A jelentkezéseket intézményi, kampusz portál és oktatás és ifjúságtematikus oldal kategóriákban lehet leadni.
Jelentkezés és közönségszavazás: www.meseonline.hu
(BrandTrend)