Nyolcadik éve már, hogy a Coke-tól nem lehet elvenni az első helyet. Pedig sokan pályázhatnának a címre, hiszen a kalapba kerülhet bármely márka, amely bevételei legalább harmadát anyaországán kívül szerzi, ismertséggel rendelkezik vásárlói bázisán túl is, és nyilvánosan elérhetőek marketing és üzleti adatai.
A 2008-as adatok több érdekességgel is szolgálnak; például a tavalyi második helyről a bronzérmes pozícióba csúszott vissza a Microsoft. Vele helyet cserélve került fel a második helyre az IBM. A negyedik helyet a GE foglalja el, míg a Nokia az ötödik pozícióba futott be – ami mindkét cégnél a tavalyi teljesítmény megismétlését jelenti.
A listán több újonc is szerepel, így például a H&M, a Thomson Reuters vagy a BlackBerry. A legnagyobb ugrást (43 százalékos érték növekedés) nem meglepő módon a Google mutatta be, amely így a tavaly 20. hely után bekerült az első tízbe.
A TOP10:
1. Coca-Cola
2. IBM
3. Microsoft
4. GE
5. Nokia
6. Toyota
7. Intel
8. McDonald’s
9. Disney
10. Google
A teljes lista:
http://bwnt.businessweek.com/interactive_reports/global_brand_2008/