Mindegyik uniós tagország kiemelt figyelmet fordít saját élelmiszer iparára és a termelők belső piacokon történő értékesítésére – mondta Gráf József földművelésügyi miniszter a III. Coop Rally a minőségi magyar élelmiszerekért autóversenyről szóló sajtókonferencián. Mint mondta az eseményt szívesen támogatja a minisztérium, hiszen a tárcának is fontos, hogy a magyar termelők és beszállítók olyan kiskereskedelmi lánccal fűzzék szorosabbra a kapcsolatukat, amelynek polcain 90-95 százalékban Magyarországon előállított termékek sorakoznak.
A verseny kiváló eszköz a kiváló minőségű és biztonságos magyar élelmiszerek és a fogyasztók figyelem felkeltésére.
A sajtótájékoztatón Csepeli Lajos, a Co-op Hungary Zrt. elnöke kiemelte, számukra azért fontos az immár hagyománnyá vált Coop Rally, mert az üzlet hálózat külön figyelmet fordít a magyar beszállítóira. A Coop lánc 32 ezer munkavállalónak ad munkalehetőséget és 700 kis-, illetve közepes vállalat a tulajdonosa. A cég lokálpatrióta üzletszervezését a Coop Rally is erősíti. Csepeli Lajos külön kiemelte, hogy a verseny mára olyan sikeressé vált, hogy 71 autó indul. A három évvel ezelőtti versenyen még csak valamivel több, mint harminc csapat nevezett a versenyre, tavaly pedig a létszám 50 fölé nőtt.
Murányi László, a Co-op Hungary Zrt. vezérigazgatója, a sajtótájékoztatón a csoport gazdasági eredményeit emelte ki. A kiskereskedelmi hálózat tavaly több mint 3000 egységgel 440 milliárd forint összforgalmat ért el, amely 10 százalékos növekedésnek felelet meg a korábbi évhez képest.
Murányi kiemelte, hogy a csökkenő vásárlási kedv ellenére a társaság 2008 első felében is megtartotta előkelő helyét a piacon, több nemzetközi láncot maga mögé utasítva, a teljes hálózatot tekintve mintegy 11,5 százalékos növekedésre tett szert. A forgalom bővülés mögött elsősorban a fogyasztói kosár értékének növekedése áll, de Murányi hangsúlyozta a jelenlegi gazdasági helyzetben a növekedéshez erőteljesen hozzájárult, az inflációs hatás, amely az élelmiszereknél hatványozottan jelent meg. Emellett a növekedésben szerepet játszott az, hogy a Coop hálózat több sikeres akvizíciót hajtott végre az élelmiszerkereskedelemben. Murányi kiemelte, hogy a cég a legutóbbi igazgatósági ülésén döntött egy újabb saját márkás termékcsoport bevezetéséről. Ez követi a vásárlói igényeket, s támogatja az egészséges életmódot követő fogyasztók vásárlási szokásait. A Coop egyébként sem áll rosszul a saját márkákat tekintve, a piacon mért összes kiskereskedelmi saját márkás forgalomból a cég stabilan 2,6 százalék körüli piacrészesedéssel bír.
(BrandTrend)